WIELKA PRZEPAŚĆ: TREŚCI INFLUENCERA A REKLAMA DISPLAY
Konsumenci wyraźnie wiedzą, że marki nieustannie próbują je reklamować i reklamować w Internecie za pośrednictwem mediów społecznościowych. W ciągu ostatnich 50 lat widzieliśmy ten sam podstawowy format stosowany w reklamach telewizyjnych, drukowanych, a teraz także w mediach społecznościowych; zawierający zdjęcie produktu, "zabawny" slogan, podstawowe korzyści i nazwę produktu.
Co jakiś czas widzimy reklamę, która wychodzi poza schemat, wykorzystując ogromną ilość kreatywności, aby zapewnić emocjonalny związek z odbiorcami. Najczęściej jednak te reklamy bledną w umyśle konsumenta ze względu na ich przewidywalny format i przesycenie podobnymi reklamami na rynku.
Prezentując produkt, należy pamiętać, że związek emocjonalny ma zasadnicze znaczenie dla zaangażowania konsumentów. Większość ludzi nie dba o to, czy treści są opłacane dopóty, dopóki jakość jest na najwyższym poziomie i istnieje czynnik emocjonalny.
Zapotrzebowanie na treści, które są kreatywne, autentyczne i możliwe do zidentyfikowania, to właśnie powód, dla którego marki zwracają się do wpływowych osób, aby pomóc w marketingu dla konsumentów.
Niedawno agencja Markerly przeprowadziła ankietę, aby zobaczyć, jak ludzie reagują na ślepe porównanie tradycyjnych reklam produktów z treściami organicznymi stworzonymi przez Influencerów. Spośród 20 970 uczestników tylko 830 preferowało tradycyjny format reklamowy, podczas gdy 20 140 wybrali zawartość influencer jako atrakcyjniejszą reklamę.
Około 96% osób preferuje autentyczne odczucia i atrakcyjność zdjęcia influencera nad statycznym obrazem produktu z tekstem. Jak mówią, obraz wart jest 1000 słów i przy tak dużej luce w preferencjach, trudno zaprzeczyć sile wyobrażeń.
Krajobraz reklamowy się zmienia, nie ma co do tego wątpliwości - marki stoją przed wyborem. Mogą nadal emitować tradycyjne reklamy, które będą ignorowane przez konsumentów lub będą mogły pracować z influencerami, co może zapewnić autentyczny, naturalny i emocjonalny przekaz, na który reagują odbiorcy.