Przykłady najlepszych kampanii influencer marketingu:

Maybelline Fashion Week


Influencerzy mediów społecznościowych przejęli branżę kosmetyczną. Minęły czasy celebrytów i doświadczonych makijażystów. Teraz rządzą gwiazdy mediów społecznościowych z milionami obserwujących i treściami, które angażują przez wiele godzin. Mimo to, choć istnieje niezaprzeczalny zwrot w kierunku influencerów mediów społecznościowych jako ambasadorów i promotorów marki, wciąż widoczne  jest napięcie pomiędzy tradycją branży charakteryzatorskiej a rewolucją w mediach społecznościowych (źródło: New York Times).

Jedna  z marek - Maybelline, odważnie połączyła te dwa światy. Jej kampanie marketingowe 2016 podczas Fashion Week nie tylko zdobyły publiczność w mediach społecznościowych, ale także skutecznie zintegrowały influencerów w tradycyjnie sztywną i zhierarchizowaną branżą. 


Studium przypadu

W tym studium przypadku dotyczącym marketingu na Instagramie zastanawiamy się, w jaki sposób Maybelline wykorzystał czołowych influencerów Instagramowych z całego świata, by zalać media społecznościowe podczas nowojorskiego Fashion Week. Kampania obejmowała współpracę z influencerami z dużym zasięgiem,  ale także z influencerami z mniejszym zasięgiem ale najwyższymi wskaźnikami zaangażowania.


Cele

  • Budowa świadomości marki na Instagramie podczas Fashion Week i wyróżnienie się  na tle konkurencyjnych kampanii związanych z modą i urodą podczas FW.
  • Wykreowanie autentycznej historii, łączącej masową publiczność z ekskluzywnym, znaczącym wydarzeniem.
  • Rozwiniecie tożsamości Maybelline jako marki przystępnej, marki związanej z  makijażem i produktami kosmetycznymi.

Taktyka 

Maybelline zaprosiła do współpracy piętnastu influencerów mediów społecznościowych i guru z zakresu urody z całego świata. Każdy influencer miał swoje mocne strony, publiczność, zasięg i zaangażowanie.

W mediach społecznościowych, w komunikacji Maybelline, przez cały tydzień, używano hashtagu marki - #maybellineitgirls - zachęcając zwykłych użytkowników do generowania własnych zdjęć i postów

Influencerzy uczestniczyli w pokazach najlepszych projektantów i w różnych etapach samego procesu przygotowywania pokazu. Niektórzy z nich pracowali z artystami makijażu w programach.


Efekty kampanii

Zasięg społeczny: Korzystając z piętnastu influencerów mediów społecznościowych z 15 różnych krajów, kampania Maybelline 2016 w ramach Tygodnia Mody w Nowym Jorku dotarła do ponad 13,9 miliona użytkowników z całego świata.

Zaangażowanie: liczba polubień dla treści wygenerowanej przez 15 sponsorowanych liderów osiągnęła prawie 3,6 mln. Łączna liczba wyświetleń na Instagramie dla filmów utworzonych przez 15 influencerów wyniosła 2,2 mln.

Treść generowana przez użytkowników: Najlepsi użytkownicy wygenerowali łącznie 230 postów na Instagramie, używając co najmniej jednego tagu Maybelline lub odniesienia w poście. W ramach treści #maybellineitgirls zostało użyte do otagowania 192 z nich. Inne znaczniki widoczne na tych postach na Instagramie to #MNYFW (Maybelline New York Fashion Week), @maybelline i #maybellinemasterstudio.

Historia: integracja najlepszych na świecie influencerów urodowych z Maybelline podczas Fashion Week pokazuje, że marka łączy zwykłą dziewczynę i świat wielkiej mody. Co więcej, sprytne wykorzystanie przez Maybelline osób mających wpływ na dostęp do głównych odbiorców mediów społecznościowych w nasyconym i głośnym środowisku pokazuje, jak marka rozumie influencer marketing, aby stworzyć wyróżniającą się i silną obecność w mediach społecznościowych.


Przykłady postów



Zobacz podobne artykuły:

CASE STUDY; Daniel Wellington

CASE STUDY; Chanel

CASE STUDY; LG

MediaTalk Sp. z o.o.
ul. Konstruktorska 11
02-673 Warszawa
woj. mazowieckie

Kontakt

email: kontakt@mediatalk.pl
tel: +48 664 950 409
Godziny pracy:
poniedziałek-piątek 8:00-16:00