Przykłady kampanii influencer marketingu:

Diverse konkurs

Mobirise

Najnowsze badania mówią o tym, że w przypadku marek modowych często do pierwszego kontaktu z marką dochodzi na Instagramie. Młodsi użytkownicy znacznie częściej szukają marki na Instagramie niż w Google. Dlatego dobrze prowadzone konto staje się ważną wizytówką marki.


Studium przypadku

Jednym z ważnych KPI marki Diverse była szybka budowa zaangażowanej społeczności na Instagramie. Marka uruchomiła konkurs z atrakcyjnymi nagrodami, który trwał całe lato, jednak niewiele osób początkowo wzięło w nim udział. Kampania z influencerami miała na celu promocję marki i dotarcie z informacją o konkursie do znacznie większej liczby odbiorców.


Cele

  • Główny cel: wzrost świadomości marki i zwiększenie liczby obserwujących kanał IG marki
  • Cel dodatkowy: promocja kolekcji ubrań

Taktyka

W zrealizowaniu celów marki i wypromowaniu konkursu #latozdiverse pomogło nam 40 influencerów o łącznym zasięgu przekraczającym 1 mln obserwujących, których zaprosiliśmy do tej kampanii

Strategicznym okazał się odpowiedni dobór influencerów. Postawiliśmy na konta modowe, których styl pasował do stylu marki, zapewniając odpowiednią jakość przekazu.

Każdy z influencerów opublikował 2 posty zwiększając efektywność kampanii. Pierwszy post przedstawiał własną stylizację z wybranymi przez siebie ubraniami z aktualnej kolekcji Diverse drugi był kompozycją typu moodboard, co pozwoliło na duże zróżnicowanie postów.

W treści postów influencerzy poinformowali o konkursie i zachęcili do polubienia kanału IG marki

Dodatkowo wszystkie posty zostały oznaczone unikatowym hasztagiem kampanii #latozdiverse


Efekty kampanii

Mobirise

Zasięg kampanii: w kampanii łącznie udział wzięło 40 influencerow, o łącznym zasięgu na poziomie ponad 1 mln obserwujących. 

Zasięg postów: przekroczył 580 tyś. a posty zostały wyświetlone ponad 770 tyś. razy

Zaangażowanie: 80 postów otrzymało ponad 90 tyś. polubień i komentarzy, tym samym wskaźnik zaangażowania postów przekroczył 16%!

Przyrost obserwujących: Marka odnotowała wzrost liczby obserwujących o 15% w przeciągu 1 miesiąca od uruchomienia kampanii (z poziomu 27,2k do 31,5k). Dodatkowo znacząco wzrosła liczba interakcji pod postami publikowanymi przez markę, szczególnie tymi, które pochodziły z kampanii.

KONKURS: łącznie opublikowano 572 posty z hasztagiem konkursowym #latozdiverse, z czego zaledwie 80 stanowiły publikacje influencerów

PRZYKŁADOWE POSTY

Mobirise
Mobirise
Mobirise
Zobacz więcej przykładów na IG pod hasztagiem #latozdiverse

Link: www.instagram.com/explore/tags/latozdiverse/



Zobacz podobne artykuły:

CASE STUDY SEMILAC

CASE STUDY TOP SECRET

CASE STUDY DECATHLON

MediaTalk Sp. z o.o.
ul. Konstruktorska 11
02-673 Warszawa
woj. mazowieckie

Kontakt

email: kontakt@mediatalk.pl
tel: +48 664 950 409
Godziny pracy:
poniedziałek-piątek 8:00-16:00