Przykłady kampanii influencer marketingu:

mBank OPASKA PŁATNICZA

Mobirise

Marki finansowe coraz chętniej nawiązują współpracę z influencerami. Głównym zadaniem jest zbliżenie odbiorcy mediów społecznościowych do ich produktu. Dlatego bardzo aktywnie szukają obecnie influencerów, którzy w wiarygodny sposób „uczłowieczą” zarówno ich marki jak i sprzedawane usługi. Nie jest przecież tajemnicą, że wszelkie tematy związane z finansami, rachunkami, emeryturami, pożyczkami i ubezpieczeniami, zazwyczaj uważane są za wyjątkowo nieatrakcyjne tematycznie i zwyczajnie nudne dla użytkowników.


Studium przypadku

mBank to bank, który świadomie i skutecznie buduje wizerunek banku nowoczesnego, będąc tym samym coraz bardziej atrakcyjnym w oczach młodszych odbiorców. Przyjrzyjmy się w jaki sposób, idąc z duchem czasów, wykorzystał zalety influencer marketingu do budowy świadomości jednego ze swoich najnowszych produktów - opaski płatniczej.


Cele

  • Główny cel: budowa świadomości produktu - opaski płatniczej i podkreślenie jej zalet
  • Cel dodatkowy: budowa wizerunku mBanku jako banku nowoczesnego
  • TG kampanii: dotarcie z przekazem do grupy 18-44 lata

Taktyka

Wychodząc naprzeciw zmieniającym się potrzebom rynku, jak na nowoczesny bank przystało, mBank wprowadził do swojej oferty nowy produkt - opaskę płatniczę, skierowaną wyłącznie do klientów banku

Wybór influencerów był dla nas wyzwaniem. Postawiliśmy na pełne zróżnicowanie kont zachowując jeden warunek - zaproponowaliśmy influencerów, którzy posiadają konta w mBanku.

W ramach zadania influencerzy opublikowali post ze zdjęciem pokazując moment używania opaski płatniczej, w tej sposób na poziomie wizualnym podreślając wygodę jej użytkowania. 

W treści postów influencerzy poinformowali o zaletach opaski, umożliwiającej płatności mobilne. Podreślili bezpieczeństwo i wygodę płatności, bez zajmowania rąk czy szukania drobnych.

Wszystkie posty zostały oznaczone unikatowym hasztagiem kampanii #mBankopaska


Efekty kampanii

Mobirise

Zasięg kampanii: KPI zasiegowy tej kampanii wynosił 500 tyś. i został zrealizowany z nadwyżką dzięki współpracy z grupą 21 influencerów

Zasięg postów przekroczył 125 tyś. co stanowi ponad 22% zasięgu po follow influencerów, przy obecnym algorytnie IG na poziomie ok. 15%

Wyświetlenia postów:  posty zostały wyświetlone ponad 150 tyś. razy

Zaangażowanie: 21 postów wygenerowało ponad 21 tyś. polubień i komentarzy, tym samym wskaźnik zaangażowania postów przekroczył 17%!

Dotarcie do TG 18-44lata:  aż 79% obserwujących spełnia kryterium wieku TG

Mobirise
PRZYKŁADOWE POSTY
Mobirise
Mobirise
Mobirise
Zobacz więcej przykładów na IG pod hasztagiem #mBankopaska

Link: www.instagram.com/explore/tags/mbankopaska/



Zobacz podobne artykuły:

CASE STUDY KROSNO

CASE STUDY TOP SECRET

CASE STUDY LG

MediaTalk Sp. z o.o.
ul. Konstruktorska 11
02-673 Warszawa
woj. mazowieckie

Kontakt

email: kontakt@mediatalk.pl
tel: +48 664 950 409
Godziny pracy:
poniedziałek-piątek 8:00-16:00