Agencja Influencer Marketingu czy Platforma ? 

 Agencja Influencer Marketingu czy Platforma ? 10 czynników które należy wziąć pod uwagę dokonując wyboru.


Influencer marketing jest jednym z najszybciej rozwijających się sektorów reklamy. Na samym Instagramie wydatki na reklamę influencer marketingową szacuje się na 1 miliard dolarów w 2017 a ich przewidywany poziom przekroczy 2 miliardy dolarów do 2019 r. Towarzysząc temu wzrostowi rynku, wiele firm stworzyło szereg usług mających na celu spełnienie wymagań ciągle rozwijającej się przestrzeni marketingu opartego na influencerach

W przypadku wielu marek i reklamodawców oceniających rozwiązania marketingowe związane z influencerami, wybór często sprowadza się do współpracy z agencją influencer marketingu lub uczenia się, jak korzystać z platformy skupiającej influencerów (software). W tym rodzącym się i nieco rozdrobnionym biznesie, markom i marketerom może być trudno określić, które rozwiązanie najlepiej odpowiada ich konkretnym potrzebom.


Poniżej wyjaśniamy 10 kluczowych różnic między agencjami influencer marketingu a platformami

1. Dostęp do Influencerów

Planując kampanie reklamowe za pośrednictwem platform, marki są ograniczone do osób zarejestrowanych na tej konkretnej platformie. Podczas gdy wielu mikroinfluencerów korzysta z tych platform, ci więksi i bardziej znani influencerzy zazwyczaj nie rejestrują się na platformach.

Agencje Influencer marketingu mogą współpracować z dowolnym graczem, niezależnie od wielkości, zasięgu czy przynależności do platformy. Niezależnie od tego, czy infuencer działa samodzielnie , jest połączony z siecią, czy reprezentowany przez menedżera, najlepsze agencje marketingowe potrafią zbudować relacje z wpływowymi osobowościami w mediach społecznościowych.


2. Wybór Influencerów

Realizując rozmaite kampanie, agencje influencer marketingu mają szerokie doświadczenie w identyfikowaniu, weryfikowaniu i selekcji wpływowych osób, które mogą sprostać wizerunkowi marki i celom marketingowym. Ponadto, ugruntowane agencje mogą wykorzystywać historyczne dane i studia przypadków, aby zidentyfikować tych influencerów, którzy konsekwentnie dostarczają wyniki.

Platformy mogą oferować pewne dane na temat swoich zarejestrowanych influencerów, ale często są ograniczone do kampanii przeprowadzanych za pośrednictwem samej platformy. Te dane mogą nie przedstawiać pełnego obrazu, ani nie muszą oferować wglądu w niuanse identyfikacji, weryfikacji i kwalifikacji osób majacych wpływ na konkretne kampanie i komunikaty.


3. Strategia kreatywna

Korzystając z platformy, marki mogą chcieć zaplanować i skoordynować swoje cele podobnie do tradycyjnych kampanii PPC (pay per click). Takie podejście może jednak podważyć odwołanie się do autentyczności, które kampanie inluencer marketingu mają w zamierzeniu oferować.

Łącząc strategię i kreatywność, wiele agencji marketingowych wpływa na klienta i oferuje usługi kluczowe dla sukcesu kampanii. Poza wiedzą ekspercką, agencje rozumieją, iż elementy kampanii, takie jak odbiorcy docelowi, harmonogramy czy subtelności demograficzne, wymagają takiego samego poziomu twórczej uwagi jak w zakresie tworzenia i publikowania treści.


4. Komunikacja i relacje

Agencje Influencer marketing obsługują całkowitą komunikację z influencerami, aby kampanie działały sprawnie i płynnie, przy jednoczesnym zapewnieniu oczekiwanych rezultatów. Począwszy od wstępnego planowania, przez specyfikację treści, a skończywszy na dostarczaniu na czas rezultatów, wykwalifikowana agencja zarządza całością kampanii w imieniu marki.

Podczas korzystania z platformy, marki są odpowiedzialne za komunikowanie się bezpośrednio z influencerami. Wymaga to od marketerów nie tylko zaplanowania i zorganizowania kampanii, ale także zarządzania relacjami z influencerami a także zmierzenia się z ewentualnymi problemami lub nieoczekiwanymi pułapkami po drodze.


5. Zgodność z UOKIK i najlepsze praktyki

Agencje dobrze zaznajomione z regulacjami UOKIK dotyczącymi sponsorowanych treści są idealnym pośrednikiem w monitorowaniu treści marketingowych dotyczacych marki.

Prowadząc kampanię za pośrednictwem platformy, marki są odpowiedzialne za zapewnienie, że treść i posty mieszczą się w zmieniających się wymogach UOKIK


6. Realizacja kampanii i zasięg

W zależności od celów marki, platformy mogą być przydatne do koordynowania jednorazowych kampanii z ograniczoną ilością postów i związanych z nimi wymaganiami. Jednak w miarę, jak potrzeby marki stają się bardziej złożone, platformy nie zawsze mogą być na tyle kompleksowe, aby sprostać bardziej wyrafinowanym potrzebom.

Agencje influencer marketingu mogą zarządzać małymi kampaniami, ale oferują także dodatkowe menu różnorodnych opcji koniecznych dla inicjatyw na większą skalę. Będąc w stanie nawiązać długofalowe relacje z influencerami i ambasadorami marki, a także strategicznie koordynować i realizować międzyplatformowe działania marketingowe, agencje doskonale sprawdzają się w niestandardowych kampaniach szytych na miarę.


7. Wyniki i raportowanie

Agencje współpracują z influencerami przed kampanią, w jej trakcie i po zakończeniu, aby zapewnić przestrzeganie najlepszych praktyk i realizację kluczowych wskaźników (KPI). Oferując dogłębne dane i raportowanie, agencje marketingu influencerskiego zapewniają klientom jasne i dokładne zrozumienie imapctu jaki osiągnęłą kampania

Platformy nie oferują usług optymalizacji kampanii ani rekomendacji. Ponadto dane są zautomatyzowane i przyswajane za pomocą interfejsów (API).


8. Koszty, wartość

Oprócz standardowych wynagrodzeń dla influencerów, wiele platform ma powtarzające się opłaty za subskrypcję i / lub prowizję. Te dodatkowe koszty mogą dochodzić nawet do tysięcy złotych miesięcznie, niekoniecznie bezpośrednio związanych ze złożonością lub wartością danej kampanii.

Agencje Influencer marketingu również pobierają opłaty za swoje usługi, ale są w stanie dostosować ceny w zależności od specyfiki kampanii. Ponadto agencje często mogą negocjować wynagrodzenia dzięki ich silnym relacjom.


9. Czas, zasoby, wiedza specjalistyczna

Osobisty charakter marketingu bazującego na influencerach oznacza, że kampanie nie działają tak jak PPC lub inne działania reklamowe.

Aby wykonać odpowiednią kampanię, marka musi być gotowa poświęcić zarówno czas, jak i zasoby. Dla firm, które chcą zminimalizować czasochłonność inwestycji, a także zaoszczędzić pieniądze, wykwalifikowana agencja może zapewnić szereg wartościowych usług marketingowych, które upraszczają procesy i oferują zwrot z inwestycji (ROI).

Oprócz opłat za korzystanie z platformy, marka musi jeszcze przeznaczyć czas na naukę, planowanie, koordynację i realizację kampanii.


10. Fałszywe profile , zaangażowanie

Agencje nie współpracują z fałszywymi profilami czy influencerami którzy kupują fałszywych followersów lub biorą udział w nieautentycznym zaangażowaniu. Agencje wiedzą, jak wykryć fałszywych obserwatorów i nieuczciwe wskaźniki, aby marki nie znalazły się w niebezpieczeństwie z powodu nieskutecznych kampanii i wyników.

Dzięki platformom marki są bardziej zagrożone współpracą z osobami odpowiedzialnymi za nieetyczne praktyki. Dzięki relacjom międzyludzkim wyjętym z zautomatyzowanych procesów, marki mogą nie wiedzieć, czy inluencer kupuje fałszywych obserwatorów i / lub zaangażowanie po to by zwiększyć atrakcyjność swojego profilu.


Podobne artykuły:

Współpraca z Agencją Influencer Marketingu - plusy i minusy, które powinien znać każdy marketer


MediaTalk Sp. z o.o.
ul. Konstruktorska 11
02-673 Warszawa
woj. mazowieckie

Kontakt

email: kontakt@mediatalk.pl
tel: +48 664 950 409
Godziny pracy:
poniedziałek-piątek 8:00-16:00