Kratka, krzyżyk, płotek... Ten znak typograficzny znany jest pod różnymi nazwami i stosuje się go w piśmie co najmniej od połowy XIX wieku. Na przestrzeni lat symbol zyskiwał różne znaczenia, a stosunkowo niedawno utrwalił się we współczesnej popkulturze jako sposób dodawania znaczników na Twitterze i innych platformach. “Hashtag” to nie tylko tytuł powieści Remigiusza Mroza – sprawdź, czym są i do czego służą popularne znaczniki!
Hashtag (zapisywany również zgodnie z polskim systemem ortografii: ‘hasztag’), to po prostu słowo lub wyrażenie poprzedzone symbolem kratki (#). Dwa połączone ze sobą elementy tworzą znacznik, który odsyła do konkretnego tematu i pomaga grupować posty według wątków. Znaczniki stosuje się również w celach promocyjnych – jeśli wiesz, jakie frazy aktualnie trendują w Twojej branży, możesz docierać do coraz większej liczby odbiorców Twoich treści i zyskiwać potencjalnych klientów.
Niezależnie od platformy, na której publikujemy, reguły tworzenia i używania znaczników są zasadniczo takie same:
Każdy, kto próbował wypromować swoją markę w social mediach, wie, jak ważnym czynnikiem jest budowanie zasięgów. Pierwszym i niezbędnym warunkiem do stworzenia zaangażowanej społeczności jest widoczność, którą w pewnym stopniu możemy sobie wypracować. Choć niezbadane są tajemnice algorytmów Google’a, Facebooka i Instagrama, umiejętne używanie znaczników znacznie przyczyni się do popularności Twojej marki w mediach społecznościowych. Możesz samodzielnie węszyć nowe trendy albo... zatrudnić agencję, która będzie to robić za Ciebie!