Influencer Marketing dla branży finansowej

Nic dziwnego, że marki finansowe i ubezpieczeniowe coraz częściej inwestują w influencer marketing. W 2017 branża influencerów zanotowała 198% wzrost! Z badań Kleara wynika, że influencer marketing rośnie w szaleńczym tempie i zdobywa nowe dziedziny. Ta rosnąca popularność marketingu społecznościowego nie ogranicza się jedynie do marek konsumenckich. W czasie kiedy influencer marketing rośnie w siłę, marki spoza branż mody, urody i kuchni nadrabiają zaległości. Coraz częściej po tę odmianę marketingu sięgają: firmy finansowe, banki, firmy ubezpieczeniowe, aplikacje do finansów osobistych itp. Dostrzegając korzyści, jakie influencer marketing może stanowić dla wizerunku i świadomości marki oraz nowych produktów, które proponują.


Czy influencer marketing jest również dla branży finansowej?

Rzeczywiście, marki finansowe mają wiele możliwości, jeśli chodzi o współpracę z influencerami. Głównym zadaniem jest zbliżenie odbiorcy mediów społecznościowych do ich produktu. Dlatego bardzo aktywnie szukają obecnie influencerów, którzy w wiarygodny sposób „uczłowieczą” zarówno ich marki jak i sprzedawane usługi. Nie jest przecież tajemnicą, że wszelkie tematy związane z finansami, rachunkami, emeryturami, pożyczkami i ubezpieczeniami, zazwyczaj uważane są za wyjątkowo nieatrakcyjne tematycznie i zwyczajnie nudne dla użytkowników. Co więcej, instytucje finansowe, szczególnie po kryzysie w 2008 roku, od dawna mają reputację, która nie umieszcza ich na liście ulubionych marek konsumentów. Doświadczeni marketerzy wiedzą, że influencer marketing nie jest już tylko lokowaniem produktu, ale raczej okazją do podzielenia się swoją unikatową ofertą i wartościami marki z docelowym odbiorcą. Spośród produktów i usług promowanych przez firmy ubezpieczeniowe czy banki, wartości marek finansowych są zakorzenione w osobistych doświadczeniach życiowych, a influencerzy mają wyjątkową pozycję do kierowania osobistymi historiami dotyczącymi produktów (czy to materialnych, czy nie). W związku z tym firmy finansowe - niezależnie od tego, czy są korporacjami, czy startupami coraz częściej włączają strategię influencer marketingu do swojego planu marketingowego, nawet jeśli dotychczas tego nie zrobiły.


Kampanie, o których się mówi!

Prudential Insurance firma proponująca ubezpieczenia na życie, wymyśliła akcję promocyjną na Instagramie opierającą się na serii filmów, akcję zakotwiczyła pod hashtagiem #MasterpieceofLove. Bohaterami filmów były osoby, które doświadczyły ogromnej starty bliskiej osoby i przezwyciężyły ciężki stan emocjonalny. Strata wpłynęła nie tylko na ich psychikę, ale również na sytuację finansową. Marki finansowe przez swoją akcję chciały położyć nacisk na to, jak oszczędzać na różnych etapach swojego życia. Prudential Insurance postanowiło wybrać grupę różnorodnych influencerów, autorytetów z zakresu podróży, ślubów, architektów domów, wnętrz i towarzyszyć im ze swoim produktem w ważnych sytuacjach życiowych, promując swoje ubezpieczenia. Podobną strategię zastosowała aplikacja oszczędnościowa Qapital, która rozpoczęła aktywną współpracę z @girlwithnojob podczas uroczystego planowania ślubu. W ten oto sposób zaprezentowała różne funkcje oferowane przez platformę. American Express również postawiło na współpracę z influencerami, w celu wypromowania funkcji #PayItPlanIt. A to dopiero początek listy. Przykłady te wyraźnie pokazują, że influencer marketing świetnie sprawdza się nie tylko w branżach fashion, beauty i design.


Zobacz przykład  kampanii dla mBanku

CASE STUDY mBank



zobacz więcej interesujących artykułów dotyczących influencer marketingu

MediaTalk Sp. z o.o.
ul. Konstruktorska 11
02-673 Warszawa
woj. mazowieckie

Kontakt

email: kontakt@mediatalk.pl
tel: +48 664 950 409
Godziny pracy:
poniedziałek-piątek 8:00-16:00