INFLUENCER MARKETING NA INSTAGRAMIE
Przeglądając Instagram natykasz się na posty influencerów, którzy polecają produkty różnych marek. Zastanawiasz się nad przeprowadzeniem kampanii Twojej firmy na Instagramie? Zrób to jak najszybciej. Influencer marketing pozwala dotrzeć do klientów w szybszy i bardziej autentyczny sposób niż typowe reklamy. Pozwala tworzyć angażujące kampanie marketingowe, które zwiększają sprzedaż i budują bazę lojalnych klientów. Według statystyk aż 72% użytkowników twierdzi, że kupili produkt, który zobaczyli na Instagramie. Więc naprawdę warto być tam obecnym ze swoją marką.
Podajemy Ci listę zalet influencer marketingu i korzyści, które możesz zyskać, gdy na niego postawisz.
1. Instagram rozwija się w błyskawicznym tempie i zapewnia ogromny zasięg
Założony w 2010 roku Instagram staje się potężnym graczem na marketingowym rynku. Rośnie 5 razy szybciej niż inne media społecznościowe, a liczba jego aktywnych użytkowników w 2018 roku przekroczyła miliard! Liczba ta wzrosła względem 2017 roku o 800 milionów. To pokazuje, jak spektakularny jest to rozwój i jak duży może zapewnić zasięg. Wszystkie liczące się na rynku marki zamierzają w 2019 roku zwiększyć budżety reklamowe właśnie na Instagramie, bo przekonały się, jak bardzo jest skuteczny.
2. Pozwala wygodnie dotrzeć do grupy docelowych klientów
Dzięki kampanii na Instagramie szybko dotrzesz do odbiorców, którzy mogą być najbardziej zainteresowani Twoją ofertą i pozyskasz klientów wysokiej jakości. Gdy dobierzesz influencerów, którzy specjalizują się w Twojej kategorii i komunikują się z użytkownikami z konkretnej grupy demograficznej, Twoja oferta będzie udostępniana odbiorcom w przyjazny i autentyczny sposób. Badania wykazują, że influencer marketing jest jedną z najlepszych metod przyciągania klientów o wysokim potencjale zakupowym, a tym samym skutecznym sposobem zwiększania sprzedaży.
3. Zapewnia dostęp do milenialsów i konsumentów z generacji Z
Ponieważ młodzi odbiorcy stawiają media społecznościowe nad telewizję, influenser marketing jest najlepszym kanałem marketingowym, który ułatwia dotarcie do milenialsów i pokolenia generacji Z. Według badań aż 91% młodych konsumentów używa mediów społecznościowych, by zdobyć informację o nowych produktach i usługach.
4. Wzbudza wysokie zaangażowanie
Badania wykazują, że Instagram ma najwyższy czynnik interakcji ze wszystkich mediów społecznościowych. Jest to więc platforma najbardziej skuteczna, jeśli chodzi o wzbudzanie zaangażowania docelowych odbiorców. Współpraca z influencerami może znacznie zwiększyć wskaźnik zaangażowania za pomocą odpowiedniej liczby hashtagów, oznaczania marki w swoich postach, polubień i komentarzy. Ułatwia to stałą łączność i interakcję z konsumentami, o którą walczą marki.
5. Nie jest traktowany jako reklama
Nie jest tajemnicą, że użytkownicy online są zmęczeni reklamami typu display. Aż dwie trzecie odbiorców używa blokerów reklam. Stanowi to duży problem dla marek, które chcą promować się w sieci. Dlatego warto postawić na influencer marketing. Okazuje się bowiem, że użytkownicy Instagrama nie traktują postów z produktami jako reklamy. Jeśli obserwują profile influencerów, chętnie przeglądają wszystkie treści bez wyjątku. Nie mają też nic przeciwko postom sponsorowanym, o ile są estetyczne i ciekawe.
6. Budzi zaufanie konsumentów
Siłą influencerów jest to, że zbudowali autentyczne relacje z fanami, zdobyli ich lojalność i zaufanie. Dlatego followersi ufają również ich radom i rekomendacjom. Traktują ich jak przyjaciół, wierzą im i chcą naśladować. Zaufanie klientów to coś, na co marki pracują latami. Influencer marketing daje szansę na wykorzystanie tej lojalnej publiczności. Jeśli zaczniesz współpracować z influencerami, którzy będą pokazywać i polecać Twoje produkty, Ty też zyskasz zaufanie konsumentów. To zbuduje wiarygodność marki i zwiększy konwersję sprzedażową. Bo nic skuteczniej nie wpływa na nasze decyzje zakupowe, jak rekomendacja osoby, której wierzymy.
7. Poprawia SEO
Każda marka chciałaby, żeby jej strona internetowa zajmowała wysoką pozycję w wyszukiwarkach. Choć wszyscy wiemy, jak trudno ją uzyskać. Tymczasem infuencerzy mogą być doskonałym źródłem do tworzenia jakościowych i wiarygodnych linków zwrotnych do Twojej witryny. Pomoże nie tylko w spotęgowaniu ruchu na stronie, ale również w zwiększeniu SEO. Im częściej Twoja marka będzie wymieniana w mediach społecznościowych, tym bardziej Twoja firma będzie widoczna w Google i innych wyszukiwarkach.
9. Nie jest drogi
Mimo że influencer marketing na Instagramie jest bardzo skuteczny, nadal pozostaje niedrogą metodą promocji. Jako firma zaoszczędzisz dużo na budżecie marketingowym, zwłaszcza gdy zaczniesz współpracować z mikro-influencerami.
Koszty dotarcia do grupy docelowej będą niskie, a możesz osiągnąć maksymalną liczbę konwersji więc szybko doczekasz się zwrotu inwestycji.
10. Dostarcza wartościowych treści marketingowych
To kolejna korzyść, jaka daje influencer marketing. Jeśli zabrakło ci pomysłów na stworzenie nowych atrakcyjnych treści, by przyciągnąć klientów, zrobią to za ciebie influencerzy. Oni stale szukają sposobów na wzbudzenia zaangażowania wśród followersów. Dlatego wkładają dużo wysiłku i kreatywności, by stworzyć kontent wysokiej jakości. Kiedy współpracujesz z influencerami, możesz wykorzystać ich wartościowe treści do opublikowania ich w swoich mediach społecznościowych.