Jak wybrać odpowiednich influencerów?

JAK WYBRAĆ ODPOWIEDNICH INFLUENCERÓW DO KAMPANII NA INSTAGRAMIE 

8 czynników, które warto wziąć pod uwagę


Współpraca z Influencerami może przynieść Twojej marce ogromne korzyści pod jednym warunkiem: że dobrze dobierzesz influencerów. Wtedy pomogą Ci dotrzeć do docelowych odbiorców i w sposób autentyczny promować Twoje produkty, a co za tym idzie - spektakularnie zwiększyć sprzedaż. Dlatego warto poświęcić trochę czasu na staranną selekcję osób, od których tak wiele zależy i wziąć pod uwagę kilka ważnych czynników.


1. Sprawdź wiarygodność influencera

Ma tysiące followersów, ale słaby ruch na stronie i mało komentarzy? Nie daj się zwieść pozorom. Sprawdź, czy przypadkiem nie są to kupieni obserwatorzy. Nie chcesz chyba, by taki Influencer promował Twoją markę? Posiadanie 10 000 prawdziwych i aktywnych zwolenników jest o wiele lepsze niż 100 000 kupionych. Dlatego zwróć uwagę, czy ilość followersów odpowiada liczbie umieszczonych przez niego postów. Jeśli postów jest mało, a obserwujących dużo, to skąd się oni wzięli? Czy wśród jego obserwujących są konta bez zdjęcia? Z jakich krajów pochodzą obserwatorzy? Jeśli znajdziesz coś podejrzanego, poszukaj innego influencera.

Agencja MediaTalk dostarczy Ci szczegółowy raport, dotyczący influencera i autentyczności jego widowni.


2. Zobacz, jakie wzbudza zaangażowanie

To najlepszy sposób na sprawdzenie wiarygodności influencera i tego, jak wartościowe tworzy treści. Zwróć uwagę, jak odbiorcy reagują na jego posty. Im bardziej są aktywni tym lepiej. Oznacza to, że influencer ma zaangażowaną, autentyczną i lojalną widownię, a co za tym idzie, może wpływać na decyzje o zakupie pokazywanych przez niego produktów. Współczynnik zaangażowania liczy się dzieląc średnią liczbę interakcji (polubień, komentarzy, udostepnień) przez ilość obserwatorów i mnożąc przez 100. Pamiętaj jednak, że wynik zależy od liczby followersów. Im więcej obserwatorów ma influencer, tym niższy jest współczynnik zaangażowania a zbyt wysoki może świadczyć o tym, że polubienia zostały kupione.


3. Dobierz influencerów do Swojej marki

Influencerzy zazwyczaj specjalizują się w określonych dziedzinach i przyciągają odbiorców o podobnych zainteresowaniach. Zgodność tej dziedziny z charakterem Twojej marki ułatwi Ci dotarcie do interesujących Cię odbiorców. Warto jednak dokładnie przemyśleć wszystkie kierunki poszukiwań, bo może się zdarzyć, że influencer, będący ekspertem w Twojej tematyce, ma followersów odbiegających od Twojej grupy docelowej, np. są zdecydowanie za młodzi. A inny, który prowadzi bardziej ogólny profil, ale pasuje wizerunkowo do Twojej marki, posiada w grupie swoich obserwujących duży procent Twoich potencjalnych klientów.


4. Zbadaj obserwujących Influencera

Musisz się przecież upewnić, że właśnie oni są Twoimi docelowymi odbiorcami i pasują do Twojego profilu klienta. Prześledź ich dane demograficzne, sprawdź obszary zainteresowań. Znalezienie odpowiednich osób gwarantuje, że Twoje produkty zostaną pokazane odpowiednim odbiorcom.

Agencja MediaTalk może dla Ciebie przygotować dokładny raport z danymi demograficznymi i zainteresowaniami obserwujących wybranego przez Ciebie Influencera.


5. Sprawdź, z jakimi markami współpracował influencer

Przyjrzyj się uważnie jego postom. Z jakimi markami współpracował? Czy były podobne do Twojej? W jaki sposób przygotowywał kontent? Jak jego obserwatorzy zareagowali na tamte publikacje? Przeczytaj ich komentarze, oceń zaangażowanie. To Ci powie, na ile jest skuteczny. Jeśli zobaczysz, że niedawno pracował z Twoją bezpośrednią konkurencją i wzbudził duże zainteresowanie odbiorców, nie oznacza masz z niego zrezygnować. Przecież spełnił swoje zadanie i dotarł do grupy również Twoich potencjalnych klientów. W taki przypadku warto tylko odczekać trochę czasu z przeprowadzeniem kampanii.


6. Czy nie ma zbyt dużo sponsorowanych postów?

Pokazywanie zbyt wielu, skrajnie różnych marek nie wzbudza zaufania u obserwujących. Pamiętaj, że followersi są zainteresowani autentycznymi rekomendacjami i opiniami o produktach. Gdy influencer co chwila publikuje sponsorowane posty, zaczynają się zastanawiać, czy nie pokazuje tylu marek tylko dlatego, żeby zarobić. I mogą zwątpić w prawdziwą atrakcyjność produktów.


7. Oceń, czy styl influencera pasuje do wizerunku Twojej marki

To ważna kwestia, nad którą zbyt rzadko się zastanawiamy podczas wyboru influencerów do współpracy przy kampanii marketingowej. A przecież oni mają pomóc w budowaniu wizerunku marki. Dlatego oceń jego posty pod względem estetycznym. Obejrzyj zdjęcia, sprawdź ich jakość i styl. Przeczytaj uważnie podpisy. Czy są wartościowe i autentyczne? To wszystko Ci powie, czy dany influencer może reprezentować Twoją markę, czy… lepiej jednak poszukać innego.


8. Dowiedz się, jaką ma opinię

Krążą różne historie o współpracy z influencerami – że z jednymi współpracuje się doskonale, z drugimi… fatalnie, bo zachowują się jak gwiazdy, kapryszą, są nieterminowi, trudni we współpracy. Dlatego warto czasem posłuchać opinii innych. Spytać się, co sądzą o danym influecerze – możesz dzięki temu odsiać ziarno od plew i wybrać rzetelnych, wartościowych partnerów do swojej kampanii.  

Agencja MediaTalk może zaoferować Ci listę wybranych i przetestowanych „pewniaków”.


MediaTalk Sp. z o.o.
ul. Konstruktorska 11
02-673 Warszawa
woj. mazowieckie

Kontakt

email: kontakt@mediatalk.pl
tel: +48 664 950 409
Godziny pracy:
poniedziałek-piątek 8:00-16:00