9 NAJWAŻNIEJSZYCH TRENDÓW INFLUENCER MARKETINGU 2018 i co one oznaczają dla firm
W ciągu zaledwie kilku lat, influencer marketing przeszedł drogę od bycia dodatkowym kosztem w budżetach marketingowych wielu marek, do swojej własnej kategorii reklamy cyfrowej. U progu roku 2018 prognozuje się, że przestrzeń influencer marketingu ma poszerzyć swój zakres, zwiększyć zasięg i wzmocnić wpływy.
Chociaż perspektywa wzrostów przynosi wiele ekscytujących możliwości, pojawią się również nowe wyzwania: od mierzenia zwrotu z inwestycji (ROI), przez fałszywe konta influencerów po zmieniające się technologie i platformy. Rozpoczynający się rok będzie miał duże znaczenie zarówno dla influencerów, jak i marek, które z nimi współpracują.
1. Influencer Marketing kontynuuje swój kosmiczny wzrost
W przestrzeni influencer marketingu nie brakuje sukcesów, ale niektóre firmy dopiero teraz zdają sobie sprawę z tego, jak jest istotny.
W latach 2013-2016 doszło do 90-krotnego wzrostu liczby wyszukiwań hasła "Marketing Influencer" w Google, a zaledwie w ciągu pierwszych dziewięciu miesiecy 2017 r. ta liczba została podwojona. W tym samym czasie liczba wyszukiwań hasła "Instagram Influencer" wzrosła ponad trzykrotnie. Przyczyn rosnącego zainteresowania jest wiele, ale podstawowa zasada leży u podstaw: Influencer Marketing działa w przypadku wszystkich rodzajów marek.
Zgodnie z prognozami na 2018r. budżety przeznaczone na influencer marketing zostaną zwiększone. Jak zmienią się kwoty w ciągu najbliższych 12 m-cy?
Influencer Marketing Hub przeprowadziło ankietę wśród marketerów a jej wyniki pokazują, że 2/3 badanych zadeklarowało, że ich budżet wzrośnie.
W miarę nasycania się przestrzeni, marki bez jasno określonej strategii influencer marketingu będą miały coraz większe trudności z zaistnieniem. Dla firm już obecnych w tej przestrzeni, szukanie sposobów zmaksymalizowania wpływu ich kampanii, a także odróżnienie się od konkurencji, stanie się kluczowe.