3. Marki będą budować długoterminowe relacje z influencerami
Do tej pory firmy najczęściej stawiały na jednorazowe kampanie z influencerami. Teraz to się zmieni. Jeśli znajdą influencerów, którzy pasują do marki i jej grupy docelowej, a przeprowadzona z nimi kampania osiągnęła pozytywne wyniki, będą wiązać się z nimi na długo. Trwała relacja marka-influencer zapewnia wiele korzyści obu stronom. Im dłużej influencer współpracuje z marką, tym bardziej jest skuteczny. Jako twarz marki autentycznie ją wspiera, buduje jej wizerunek i publikuje spójny przekaz. Sam zaś zyskuje na popularności dzięki danej marce.
4. Dopasowanie do marki stanie się ważniejsze niż ilość followersów
Duże konto z setkami tysięcy obserwujących nie będzie już głównym kryterium wyboru influencera do współpracy. W 2019 roku marketerzy będą potrzebowali o nim więcej informacji. Najważniejszym wymogiem będzie sprawdzenie, czy influencer pasuje
do marki i jej grupy docelowej. Nie ma sensu tracić pieniądze i współpracować z ludźmi, którzy, choć są bardzo sławni, wpływają na niewłaściwych odbiorców.
5. Wzrośnie znaczenie video
Badania pokazują, że video generuje aż trzy czwarte całego ruchu w Internecie i jako narzędzie marketingowe może być dwa razy bardziej skuteczne w zwiększaniu sprzedaży niż teksty. Dlatego w 2019 roku coraz więcej marek będzie stawiać na ten typ przekazu. Filmy przyciągają większą uwagę niż statyczne posty i docierają do większej liczby osób. Są bardziej autentyczne, przyjemne w oglądaniu i wygodniejsze w odbiorze dla osób, które nie mają czasu na czytanie.
6. ITGV zyska większą popularność
Wraz z wzrostem popytu na treści video, w 2019 roku może też wrosnąć popularność IGTV. Influencerzy, którzy publikowali krótkie filmiki na Insta Stories, mają teraz możliwość tworzenia dłuższych i bardziej szczegółowych na IGTV. To może być doskonała płaszczyzna do współpracy z markami.
7. Wzrośnie popyt na autentyczność
Użytkownicy ufają influencerom ze względu na szczerość ich opinii i prawdziwość przekazu. Dlatego autentyczność marketingu będzie jednym z wiodących trendów w 2019 roku. Marki będą szukać autentycznych osób, którzy identyfikują się z nimi i ich przesłaniem, bo tylko one pomogą wiarygodnie dotrzeć z produktami do docelowych odbiorców
8. Więcej influencerów zacznie działać na płaszczyźnie biznesowej
Wielu znanych makro-influencerów o dużych kontach zacznie bardziej profesjonalnie wykorzystywać swój sukces w celu zarabiania pieniędzy. Bazując na swoim potencjale i zasięgu, zaczną traktować działalność online jak dochodowy biznes. Będą różnicować oferty i produkty, wprowadzać swoje marki, tworzyć plany biznesowe i zawierać z firmami umowy długofalowego partnerstwa.
9. Ujawnianie postów sponsorowanych stanie się normą
Mijają czasy, gdy influencerzy mogli pokazywać dowolną ilość produktów marek bez oznaczenia, że tak naprawdę są to posty sponsorowane (np. za pomocą hashtagów typu #ad, #sponsored, #paidpost). Transparentność reklamy w influencer marketingu będzie odgrywać ważną rolę w 2019 roku. Czy to jest zła wiadomość? Niekoniecznie. Ku zaskoczeniu niektórych, okazuje się, że nie wpływa to na zmniejszenie zainteresowania postem, o ile jest wartościowy. Nawet jeśli użytkownicy nie lubią tradycyjnych reklam, to chętnie przyjmują sponsorowane posty influencerów, których obserwują. Wszystko zależy od dopasowania marki, autentyczności i zaufania – wszystkiego, czego nie może zaoferować konwencjonalna reklama.
10. Marki zjednoczą się w walce z fałszywymi followersami
Problem kupionych obserwatorów był jednym z wyzwań ubiegłego roku i platformy zaczęły dokładnie badać influencerów pod kątem zakupionego zasięgu. Wprowadzono też dużo narzędzi do sprawdzania wiarygodności kont. W 2019 r. marki zaczynają ofensywę i oczekują bardziej zdecydowanych działań. Niewiele firm już zaryzykuje współpracę z influencerami, którzy mogą być powiązani z fałszywymi followersami. Posiadanie kupionych obserwujących może więc być końcem kariery influencerów, którzy zechcą kontynuować tę praktykę. Bazowanie na prawdziwym zasięgu i rzeczywistym wskaźniku zaangażowania to główny kierunek influencer marketingu.
Agencja Mediatalk wychodząc naprzeciw potrzebom naszych klientów weryfikuje konta influencerów pod kątem autentyczności i dokładnie sprawdza ich widownię.
Sprawdź nas - zamów bezpłatny RAPORT