Współpraca z Agencją Influencer Marketingu 

 Agencja Influencer Marketingu - plusy i minusy które powinien znać każdy marketer


Firmy i marki, które chcą wykorzystać potencjał influencer marketingu, mogą napotkać wiele wyzwań na drodze do realizacji swoich kampanii. W miarę, jak przestrzeń reklamowa staje się coraz bardziej zatłoczona, a zarówno inlencerzy, jak i marki oczekują więcej od podjętego partnerstwa, recepta na sukces stanie się coraz bardziej wyrafinowana. Jedną z możliwości pokonania złożoności przestrzeni influencerskiej, jest współpraca z dedykowaną agencją.

Agencje influencer marketingu łączą osobowości z mediów społecznościowych z firmami, aby pomóc im promować swoje produkty, usługi czy obrendowane przekazy reklamowe. Najskuteczniejsze agencje oferują pełne zarządzanie kampaniami, od kreatywnych pomysłów, poprzez selekcję influencerów, po produkcję treści, aż po raportowanie wyświetleń i zaangażowanie.

Poniżej przedstawiamy wady i zalety współpracy z agencjami influencer marketingu, aby lepiej zrozumieć słuszność ich wyboru oraz ich znaczenie w procesie realizacji udanych kampanii


Plusy

Partnerstwa - agencje influencer marketingu mogą łączyć marki z praktycznie dowolnym graczem w dowolnej kategorii. Dodatkowo, dzięki swojej bliskiej znajomości mediów społecznościowych , agencje marketingu influencerskiego potrafią identyfikować i łączyć firmy z odpowiednim influencerem wpływającym na wizerunek marki i kampanię reklamową.

 Doświadczenie - agencja influencer marketingu, która jest zaangażowana i rozumie branżę od samego początku, może być nieocenionym atutem dla każdej nowej firmy zaczynającej swoją obecność w przestrzeni inluencer marketingu. Od wyboru i odpowiedniej werfikacji influencerów, przez kreatywność kampanii i harmonogram prac, aż po przestrzeganie wytycznych UOKIK, wszystko to buduje reputację agencji marketingu influencerskiego i ma ogromny wpływ na odpowiednie wykonanie zadania opartego na współpracy z influencerami

Wieloplatformowość - chociaż nie każda agencja działa na wszystkich platformach społecznościowych, najskuteczniejsze agencje marketingowe przeprowadzają udane kampanie na Instagramie, YouTube, blogach, Snapchacie, Facebooku 

Ekspertyza - od sugestii dotyczącej zarówno infuencerów jak i widowni, po zaprojektowanie kampanii, aż po wskazówki dotyczące wyboru platform, agencje marketingu influencerskiego wcielają odpowiednią taktykę i strategię dostosowaną do każdej kampanii. Niezależnie od tego, czy chodzi o pojedynczy post, czy długoterminowy wysiłek , agencje oferują fachowe porady dotyczące dużych problemów i subtelnych niuansów, które mogą pomóc markom w osiągnięciu ich celów reklamowych.

Zarządzanie kampanią - kampanie influencer marketingu wymagają wysokiego poziomu planowania i zarządzania. Gdy juz agencja influencer marketingu pomogła zidentyfikować odpowiednie platformy i influencerów biorących udział w kampanii tworzone są harmonogramy uruchamiania treści i briefy kampanii. Po utworzeniu, zrewidowaniu i zatwierdzeniu treści agencja monitoruje kampanię oraz doradza w kwestii wzmocnienia przekazu i optymalizacji całej kampanii.

Influencer Management - poza identyfikacją odpowiednich influencerów na potrzeby marki, agencja weryfikuje profile, informuje influencerów o ważnych wytycznych dotyczących kampanii , a także doradza w zakresie najlepszych praktyk mogących przyczynić się do sukcesu kampanii

Kontrakty - agencje influencer marketingu generują umowy, które określają zasady dotyczące wspólparcy marek i influencerów, prawa autorskie i prawa do ponownego wykorzystania contentu, a także inne ważne parametry dotyczące treści i relacji. Dzięki zrozumieniu prawnych powiązań w obszarze marketingu influencerskiego, agencje mogą pomóc w zaspokojeniu potrzeb marketingowych marki, jednocześnie zapewniając, że jej interesy są odpowiednio chronione.

Wyniki - agencje influencer mrketingu mogą dostarczyć przykłady kampanii z przeszłości, które pokazują zdolność do osiągania kluczowych wskaźników (KPI) i oferują zwrot z inwestycji (ROI). Podczas gdy każda kampania jest różna, wykwalifikowane agencje mają wiedzę i narzędzia niezbędne do tworzenia i prowadzenia udanych, zakończonych sukcesem kampanii.

 Dane - raportowanie przez agencje influencer marketingu wykracza poza proste dane, takie jak komentarze i polubienia. Dobrze wyspecjalizowane agencje mogą osadzać kampanie z ważnymi markerami (hashtagami kampanii, unikalnymi adresami URL, kodami promocyjnymi itp.), po to by dokładnie śledzić zaangażowanie. Ponadto agencje są kompetentne w zakresie prawidłowej interpretacji i ekstrapolacji cennych informacji z danych kampanii, aby uzyskać pogłębione informacje i zwiększyć zwrot z inwestycji w kampanię.


Minusy

Katalog- mimo że granice pomiędzy influencerami szybko się zacierają, agencje standardowo nie działają z tradycyjnymi celebrytami. Podczas gdy niektóre gwiazdy są zupełnie nieobecne w mediach społecznościowych, ci, którzy są obecni, mogą mieć kilka milionów obserwujących. Jednak te liczby są często równie kosztowne co imponujące. Agencje influencer marketingu zazwyczaj współpracują z makro influencerami (ponad 100 000 followersów) i mikro influencerami (od 1 000 do 100 000 followersów), jest to mniejsza, ale bardziej ukierunkowana widownia niż osoby znane z mainstreamu.

 Automatyzacja - niektóre agencje używają lub polegają na zautomatyzowanych platformach, ale większość specjalizuje się w ręcznie wybieranej współpracy i niestandardowych kampaniach. W ten sposób agencje świadczące najwyższy poziom usług mogą nie być najlepszą opcją dla marek, które niekoniecznie muszą być nadmiernie ostrożne w kwestii wyboru influencerów i komunikatów, z którymi się kojarzą.

Digital only - agencje działają na popularnych platformach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, YouTube i Snapchat. Jeśli firma poszukuje oferty lokowania produktu w prasie czy telewizji, większość agencji influencerskich nie będzie w stanie tego zrobić.

Kupowanie mediów - Podczas gdy natywne reklamy i influencer marketing mogą działać w tandemie, agencje influencer marketingu zazwyczaj nie specjalizują się w zakupach kampanii internetowych. Marketerzy, którzy szukający strategii wyłącznie w reklamie natywnej czy reklamie dispaly, powinni zwróćić się o pomoc do innych rodzajów agencji digital lub sieci reklamowych.


Nie ma uniwersalnych rozwiązań

mimo że działania oparte na influencerach są bardzo skuteczne zarówno w kampaniach promujących markę, jak iw kampaniach performencowych, nie wszystkie marki, produkty i usługi są odpowiednie dla marketingu influencerskiego. Dodatkowo influencer marketing, podobnie jak inne formy reklamy, często wymaga testowania i optymalizacji, aby osiągnąć najlepsze wyniki w czasie.


Koszty 

koszty marketingowe będą zależeć od wielu czynników, w tym od klienta, czynników wpływających na wyniki, docelowych odbiorców i platform, a także długości i celów kampanii. Jako usługa w pełni zarządzana, koszty te mogą uniemożliwić małym firmom lub startupom pracę z agencjami marketingu inflencerskiego.


Wybór Agencji

W świecie digitalowym, w którym wszyscy walczą o biznes, może być trudno dowiedzieć się, które firmy są wiarygodne i godne zaufania. Przed wyborem agencji ważne jest, aby upewnić się, iż przestrzega ona najlepszych praktyk i spełniać będzie określone kryteria.




MediaTalk Sp. z o.o.
ul. Konstruktorska 11
02-673 Warszawa
woj. mazowieckie

Kontakt

email: kontakt@mediatalk.pl
tel: +48 664 950 409
Godziny pracy:
poniedziałek-piątek 8:00-16:00