Przykłady naszych kampanii:

Aplikacja FOODER

Mobirise

Kategoria kulinarna jest jedną z największych na instagramie. Już od początku swojego istnienia platforma ta była kojarzona z pięknymi zdjęciamia jedzenia. Jednak czy influencerzy kulinarni są skuteczni, czy ich działania przekładają się na mierzalne efekty dla marek? Na te pytania pozwala odpowiedzieć studium przypadku kampanii zrealizowanej przez nas dla marki FOODER


Studium przypadku

Aplikacja FOODER istniała na polskim rynku już od blisko 2 lat. W kwietniu tego roku powstała jej nowa wersja, w której pojawiła się nowa funkcjonalność - możliwość zapisywania przepisów nie tylko z blogów jak dotychczas ale także z social mediów, w tym z instagrama. Choć z naszej perspektywy postawienie na kampanię z influencerami było idealnym wyborem, marka miała wiele wątpliwości. Aby zweryfikować czy działania z influencerami mają sens na czas kampanii zregygnowano z wszystkich innych działań promocyjnych. W okresie pierwszych 2 tygodni launchu nowej aplikacji jej promocją zajęli się wyłącznie influencerzy.


Cele

  • Główny cel: zachęcenie do ściagnięcia nowej wersji aplikacji FOODER
  • Cel dodatkowy: budowa świadomości i pozyskanie nowych, młodszych użytkowników aplikacji obecnych na Instagramie

Taktyka

Najważniejszym elementem kampanii jest odpowiedni dobór influencerów. Postawiliśmy na sprawdzone konta kulinarne, na których publikowane były przepisy kulinarne. Wszyscy influencerzy zostali sprawdzeni pod kątem ich wiarygodności i autentyczności ich widowni. Zweryfikowaliśmy strukturę demograficzną i zainteresowania widowni każdego influencera znaleźć tych, którzy zapewnią dotarcie do grupy będącej targetem marki.

Zadaniem influencerów była publikacja ich własnego przepisu i umieszczenie na zdjęciu widocznego logotypu aplikacji.

W treści postów influencerzy poinformowali o zaletach nowej aplikacji a w blokach instastories umieścili linki SWIPE UP, które prowadziły bezpośrednio do ściągnięcia aplikacji

Po kilku dniach, gdy osiagnięty został maksymalny możliwy zasięg organiczny postów wzmocniliśmy przekaz płatną promocją postów, z dodaniem przycisku pod postem umożwiającego ściągnięcie aplikacji


Efekty kampanii

Mobirise
Mobirise
Mobirise

Zasięg kampanii i zasięg postów: w kampanii łącznie udział wzięło 20 influencerów, o łącznym zasięgu na poziomie ponad 1 mln obserwujących. Do współpracy zaprosiliśmy influencerów publikujących przepisy kulinarne. Wszyscy influencerzy zostali zweryfikowani w zakresie jakości ich widowni i dopasowania do grupy celowej kampanii. 

Zasięg postów przekroczył 700 tyś. czyli 70% zasięgu "po follow" podczas gdy algorytm zasięgowy to średnio 20%. W osiągnięciu tak imponujących wyników pomogło kilka ważnych czynników. Najważniejszy z nich to odpowiedni dobór influencerów ale także kontekst kampanii. Obserwujący biorących w kampanii influencerów interesują się przepisami a darmowa aplikacja, która pozwala zapisywać przepisy z instagrama mogła być dla nich interesująca i przydatna, co z kolei przełożyło się na wyższe niż zazwyczaj zaangażowanie. 

Skuteczna strategia hasztagowa: poza hasztagami stanowiącymi oznaczenia marki zaproponowaliśmy hasztagi generujące ruch, takie jak #przepisy #gotowanie które pozwalaja na dotarcie postów do osób, które nie muszą byc obserwującymi influencerów a obserwują konkretne hasztagi. Zasięg pochodzący z hasztagów przekroczył 70 tyś. co stanowi jeden z najwyższych rezultatów jaki udało nam się osiagnąć.

Promocja postów: krok, który dodatkowo zwiększył zasięg kampanii to płatna promocja postów influencerów, która została ścisle stargetowana. Posty dotarły do użytkowników instagrama, którzy dotychczas nie byli obserwującymi naszych influencerów ale interesowali się przepisami i gotowaniem.

Interakcje: W tej kampanii liczba polubień i komentarzy nie była priorytetem. Zależało nam na jak największej liczbie ściagnięć aplikacji. Linki do aplikacji zostały umieszczone zarówno w blokach instastories jak i pod postami influencerów w postaci przycisku pod postem. Odnotowaliśmy 4956 kliknięć w linki. Pobrania aplikacji weryfikowane przez firmę ICONARIS pokrywają się z liczba kliknięc i terminami publikacji przez influencerów.

Coś extra: influencerzy przed uruchomieniem kampanii zostali zaproszeni do jej przetestowania i podzielenia się konkretnym feedbackiem. Analiza ankiet dała developerowi kilka cennych uwag i pozwoliła na poprawę funkcjonalności przed uruchomieniem aplikacji.

Wiarygodność: kampanię monitorowaliśmy dodatkowo korzystając z rozwiązań Brand24. Podsumowanie buzzu społecznego dla frazy #fooderaplikacja zestawiliśmy z  opracowaniem ICONARIS dotyczącym ściagnięć aplikacji. Wykresy ściagnięć i zasięgu publikowanych przez influencerów treści mają niemal identyczną dynamikę, co widzicie powyżej

PRZYKŁADOWE POSTY

Mobirise
Mobirise
Mobirise
Jeśli szukasz skutecznego rozwiązania, które wypromuje Twoją aplikację i pomoże w zwiększeniu liczby jej ściągnięć skontaktuj się z nami kontakt@mediatalk.pl 


MediaTalk Sp. z o.o.
ul. Konstruktorska 11
02-673 Warszawa
woj. mazowieckie

Kontakt

email: kontakt@mediatalk.pl
tel: +48 664 950 409
Godziny pracy:
poniedziałek-piątek 8:00-16:00