easy website builder

Przykłady naszych kampanii:

LEGO #bawmysierazem

Mobirise

Społeczność rodziców na instagramie jest jedną z największych i najaktywniejszych grup. Hasztag #instamatki ma już 1,5 mln wpisów. To, co charakteryzuje tą grupę to także umiejętność skutecznego budowania zaangażowania. Sprawdziliśmy możliwości influencerów parentingowych realizując kampanię dla marki LEGO, której celem była promocja międzynarodowego raportu LEGO Play Well


Studium przypadku

Celem raportu LEGO Play Well było pokazanie dlaczego zabawa z dzieckiem jest ważna, jak wpływa na jego rozwój i jak się razem bawić. Naszym celem była promocja raportu wśród rodziców i doprowadzenie do jak największej liczby jego ściągnięć.


Cele

  • Główny cel: zachęcenie do ściagnięcia raportu LEGO Play Well
  • Cel dodatkowy: budowa świadomości i wizerunku marki LEGO

Taktyka

Jakościowy dobór influencerów. Do współpracy zaprosiliśmy 40 influencerek z dziećmi w wieku od 1 rok do 12 lat. Wszystkie konta zostały bardzo dokładnie sprawdzone pod kątem autentyczności. Zweryfikowaliśmy udział realnych użytkowników w strukturze obserwujących każdego influencera. Drugim istotnym kryterium był udział widowni z Polski. Postawiliśmy na konta z min. 70% dotarciem do widowni z Polski.

Zadanie. W ramach kampanii influencerzy opublikowali post ze zdjęciem, przedstawiającym wspólną zabawę z dzieckiem a w treści posta skupili się na tej części raportu, która była dla każdego z nich istotna. Dodatkowo każda influencerka przygotowała blok instastories z aktywnym linkiem SWIPE UP prowadzącym do ściagnięcia raportu. 

Zwiększenie zasięgu. Przy obecnym algorytmie zasięgowym instagrama założylismy, że przy zasięgu "po follow" na poziomie 1,1 mln zasięg postów wyniesie zaledwie ok. 250 tyś. Aby zwiększyć zasięg postów opracowalismy strategię hasztagową, która opierała się na sporej liczbie hasztagów generujących ruch na profile naszych influencerów oraz postawiliśmy na płatną promocję postów naszych influencerów z bardzo ścisłym targetowaniem promocji. 

Promocja postów pozowoliła na dotarcie do nowej grupy rodziców nie będących dotychczas obserwującymi naszych influencerów a ponadto uzyskaliśmy możliwośc dodania przycisku akcji pod każdym postem z linkiem prowadzącym do ściagnięcia raportu.


Efekty kampanii

Mobirise
Mobirise

Zasięg postów przekroczył 566 tyś. czyli ponad 50% zasięgu "po follow" podczas gdy algorytm zasięgowy to średnio 20%. 

Interakcje: W tej kampanii liczba polubień i komentarzy nie była priorytetem, mimo wszystko odnotowaliśmy wyniki znacząco przekraczające średnią. Zależało nam na jak największej liczbie ściagnięć raportu. Linki do raportu zostały umieszczone zarówno w blokach instastories jak i pod postami influencerów w postaci przycisku pod postem.
Kampania trwała tydzień i w tym czasie odnotowaliśmy blisko 3 tysiące kliknięć w linki. Pobrania raportu okazały się znacznie większą liczbą. W czasie kampanii wzrosła organiczna ilość wejść na stronę LEGO, na która wpływa miał wzrost buzzu w mediach społecznościowych wygenerowany przez influencerów. 

Skuteczność: kampanię monitorowaliśmy dodatkowo korzystając z rozwiązań Brand24. Już w trakcie naszej kampanii zauważyliśmy, że do akcji włączają się rodzice, którzy nie zostali przez nas zaproszeni do kampanii. W ciągu kolejnych 2 tygodni po naszej kampanii pod hasztagiem #LEGObawmysierazem pojawiło się dodatkowo ponad 100 publikacji. 

PRZYKŁADOWE POSTY

Mobirise
Mobirise
Mobirise
Potrzebujesz pomocy w realizacji skutecznej kampanii z influencerami?
skontaktuj się z nami kontakt@mediatalk.pl