Społeczność rodziców na instagramie jest jedną z największych i najaktywniejszych grup. Hasztag #instamatki ma już 1,5 mln wpisów. To, co charakteryzuje tą grupę to także umiejętność skutecznego budowania zaangażowania. Sprawdziliśmy możliwości influencerów parentingowych realizując kampanię dla marki LEGO, której celem była promocja międzynarodowego raportu LEGO Play Well
Studium przypadku
Celem raportu LEGO Play Well było pokazanie dlaczego zabawa z dzieckiem jest ważna, jak wpływa na jego rozwój i jak się razem bawić. Naszym celem była promocja raportu wśród rodziców i doprowadzenie do jak największej liczby jego ściągnięć.
Taktyka
Jakościowy dobór influencerów. Do współpracy zaprosiliśmy 40 influencerek z dziećmi w wieku od 1 rok do 12 lat. Wszystkie konta zostały bardzo dokładnie sprawdzone pod kątem autentyczności. Zweryfikowaliśmy udział realnych użytkowników w strukturze obserwujących każdego influencera. Drugim istotnym kryterium był udział widowni z Polski. Postawiliśmy na konta z min. 70% dotarciem do widowni z Polski.
Zadanie. W ramach kampanii influencerzy opublikowali post ze zdjęciem, przedstawiającym wspólną zabawę z dzieckiem a w treści posta skupili się na tej części raportu, która była dla każdego z nich istotna. Dodatkowo każda influencerka przygotowała blok instastories z aktywnym linkiem SWIPE UP prowadzącym do ściagnięcia raportu.
Zwiększenie zasięgu. Przy obecnym algorytmie zasięgowym instagrama założylismy, że przy zasięgu "po follow" na poziomie 1,1 mln zasięg postów wyniesie zaledwie ok. 250 tyś. Aby zwiększyć zasięg postów opracowalismy strategię hasztagową, która opierała się na sporej liczbie hasztagów generujących ruch na profile naszych influencerów oraz postawiliśmy na płatną promocję postów naszych influencerów z bardzo ścisłym targetowaniem promocji.
Promocja postów pozowoliła na dotarcie do nowej grupy rodziców nie będących dotychczas obserwującymi naszych influencerów a ponadto uzyskaliśmy możliwośc dodania przycisku akcji pod każdym postem z linkiem prowadzącym do ściagnięcia raportu.
Efekty kampanii
Zasięg postów przekroczył 566 tyś. czyli ponad 50% zasięgu "po follow" podczas gdy algorytm zasięgowy to średnio 20%.