Kiedy udostępniać sponsorowany post?

KIEDY NAJLEPIEJ UDOSTĘPNIAĆ SPONSOROWANY POST? Czy pora dnia ma znaczenie?

Gdy współpracujesz z markami, klienci oczekują, że promocja ich produktów dotrze do jak największej liczby osób. Dlatego tak ważne jest nie tylko przygotowanie postu, który zaciekawi i zaangażuje twoich followersów, ale też znalezienie optymalnego czasu na udostępnienie treści w ciągu dnia. Tylko wtedy sponsorowana kampania da najlepsze rezultaty, a ty zyskasz opinię partnera, z którym warto związać się na dłużej.

Nie opłaca się więc wrzucanie postów o dowolnej godzinie (gdy akurat masz wolną chwilę), bo ryzykujesz, że niewiele osób je zobaczy. A Ty musisz przecież zrealizować cele kampanii i zapewnić jej oglądalność. Pamiętaj, że post zyskuje największy zasięg w ciągu kilku pierwszych godzin od publikacji, dlatego bardzo istotne jest wybranie odpowiedniej pory, by go zamieścić.

Dobrze jest wziąć pod uwagę zwyczaje twoich obserwatorów: kiedy pracują, kiedy są najbardziej aktywni online i kiedy się najbardziej angażują.  Te zwyczaje mogą się od siebie różnić, bo zależą od grupy, która cię obserwuje.  Dla przykładu: inaczej korzystają z social mediów młode mamy, siedzące w domu i opiekujące się dziećmi, inaczej osoby aktywne zawodowo.  

Jeśli masz profil firmowy na Instagramie, możesz sprawdzić czas aktywności twoich followersów w statystykach, to ci podpowie, kiedy najlepiej działać.

Warto też posłuchać rad ekspertów, którzy badają zachowania użytkowników. Specjaliści z agencji Markerly.com zebrali bardzo ciekawe dane w tej dziedzinie. Przeprowadzono analizę 170 000 sponsorowanych postów na Instagramie pod kątem godzin oraz dni publikacji, by sprawdzić, jak wpływają one na zasięg i poziom zaangażowania konsumentów. Wnioski z ich badań pomogą Ci zwiększyć zaangażowanie w sponsorowanych postach. 

Co pokazały badania Markerly.com?

Poranki są lepsze niż wieczory

Według przeprowadzonych analiz najlepiej jest publikować sponsorowane posty między godziną od 8 rano a 1 po południu. Wtedy osiągamy maksymalny poziom zaangażowania. Nawet o 50% wyższy niż treści udostępnione w pozostałych godzinach dnia.

Im wcześniej tym lepiej

Opłaca się publikować wcześnie rano. Dlaczego? Wtedy jest mniejsza konkurencja, mniej postów do obejrzenia i masz większe szanse na wzbudzenie zaangażowanie. Najlepiej to robić regularnie, by przyzwyczaić followersów do określonej pory. Zaczną czekać i odszukają twoje posty, zamiast trafiać na nie przypadkowo.

Wszystkie dni tygodnia są równie ważne

Krążą opinie, że najlepszymi dniami na publikacje jest poniedziałek, wtorek i sobota (bo niby jest weekend i mamy czas). Ale badania wykazały, że tak naprawdę nie ma dnia, który ma zdecydowaną przewagę w osiąganiu zaangażowania. Różnice między poszczególnymi dniami tygodnia są niewielkie. Jaki z tego wniosek? W mediach społecznościowych jesteśmy codziennie.




MediaTalk Sp. z o.o.
ul. Konstruktorska 11
02-673 Warszawa
woj. mazowieckie

Kontakt

email: kontakt@mediatalk.pl
tel: +48 664 950 409
Godziny pracy:
poniedziałek-piątek 8:00-16:00