Kategoria kulinarna jest jedną z największych na instagramie. Już od początku swojego istnienia platforma ta była kojarzona z pięknymi zdjęciamia jedzenia. Jednak czy influencerzy kulinarni są skuteczni, czy ich działania przekładają się na mierzalne efekty dla marek? Na te pytania pozwala odpowiedzieć studium przypadku kampanii zrealizowanej przez nas dla marki FOODER
Studium przypadku
Aplikacja FOODER istniała na polskim rynku już od blisko 2 lat. W kwietniu tego roku powstała jej nowa wersja, w której pojawiła się nowa funkcjonalność - możliwość zapisywania przepisów nie tylko z blogów jak dotychczas ale także z social mediów, w tym z instagrama. Choć z naszej perspektywy postawienie na kampanię z influencerami było idealnym wyborem, marka miała wiele wątpliwości. Aby zweryfikować czy działania z influencerami mają sens na czas kampanii zregygnowano z wszystkich innych działań promocyjnych. W okresie pierwszych 2 tygodni launchu nowej aplikacji jej promocją zajęli się wyłącznie influencerzy.
Taktyka
Najważniejszym elementem kampanii jest odpowiedni dobór influencerów. Postawiliśmy na sprawdzone konta kulinarne, na których publikowane były przepisy kulinarne. Wszyscy influencerzy zostali sprawdzeni pod kątem ich wiarygodności i autentyczności ich widowni. Zweryfikowaliśmy strukturę demograficzną i zainteresowania widowni każdego influencera znaleźć tych, którzy zapewnią dotarcie do grupy będącej targetem marki.
Zadaniem influencerów była publikacja ich własnego przepisu i umieszczenie na zdjęciu widocznego logotypu aplikacji.
W treści postów influencerzy poinformowali o zaletach nowej aplikacji a w blokach instastories umieścili linki SWIPE UP, które prowadziły bezpośrednio do ściągnięcia aplikacji
Po kilku dniach, gdy osiagnięty został maksymalny możliwy zasięg organiczny postów wzmocniliśmy przekaz płatną promocją postów, z dodaniem przycisku pod postem umożwiającego ściągnięcie aplikacji
Efekty kampanii
Zasięg kampanii i zasięg postów: w kampanii łącznie udział wzięło 20 influencerów, o łącznym zasięgu na poziomie ponad 1 mln obserwujących. Do współpracy zaprosiliśmy influencerów publikujących przepisy kulinarne. Wszyscy influencerzy zostali zweryfikowani w zakresie jakości ich widowni i dopasowania do grupy celowej kampanii.