Moda to najbardziej instagramowa kategoria ale znalezienie odpowiednich influencerów dla marki modowej to wbrew pozorom jedno z najtrudniejszych zadań. Kreatywność i wiarygodność influencera to cechy, na które położyliśmy największy nacisk w rekrutacji - jednak te dwie cechy często nie chodzą w parze. Przekonaliśmy się o tym realizując kampanię wprowadzającą nową markę - KAZAR STUDIO
Studium przypadku
Kazar Studio to nowa marka, ktora powstała w KAZAR GROUP, będącej właścicielem marki KAZAR - jednej z najsilniejszych polskich marek segmentu premium. Nowy brand został skierowany do szerokiej grupy odbiorców i stawia na różnorodność, wolność i spontaniczność. W DNA marki wpisane są między innymi takie wartości jak poczucie humoru i dystans do siebie. Realizując kampanię towarzyszącą wprowadzeniu marki na rynek chcielićmy aby wartości tego nowoczesnego brandu były widoczne w przekazie. Kluczowym czynnikiem decydującym o sukcesie tej kampanii był odpowiedni dobór influencerów.
Taktyka
Jakościowy dobór influencerów. Wszyscy zaposzeni do kampanii influencerzy zostali sprawdzeni pod kątem ich wiarygodności i autentyczności ich widowni. Zweryfikowaliśmy strukturę demograficzną ich obserwujących. Postawiliśmy na konta z najwyższym udziałem realnych użytkowników w strukturze obserwujących, z dotarciem do widowni w Polsce na poziomie min. 70%
Drugi poziom selekcji dotyczył oceny kreatywności i jakości kontentu influencerów.
Zadanie influencerów polegało na publikacji kreatywnych postów ze zdjęciem oraz instastories z linkami SWIPE UP prowadzącymi do sklepu online marki. Naklejki z poziomu instastories kierowały na nowy profil marki na IG wpływając na wzrost liczby followersów marki.
Większy zasięg postów. Kreatywne posty naszych influencerów zwiększyły zaangażowanie odbiorców, co z kolei przyczyniło się do uzyskania znacznie wyższego od średniej zasięgu postów. Dodatkowy zasięg został wygenerowany dzięki odpowiedniej strategii hasztagowej i promocji postów naszych influencerów z określonym targetowaniem promocji.
Promocja postów pozowoliła na dotarcie do nowej grupy odbiorców nie będących dotychczas obserwującymi naszych influencerów a ponadto uzyskaliśmy możliwość dodania przycisku akcji "Kup Teraz" pod każdym postem z linkiem prowadzącym do sklepu online marki.
Efekty kampanii
Zasięg kampanii: w kampanii łącznie udział wzięło 38 influencerów, o łącznym zasięgu na poziomie ponad 1,35 mln obserwujących.