Dla marek modowych, które chcą wypromować nową kolekcję Instagram wydaje się idealną platformą marketingową. Instagram oparty na obrazie, inspiracji i rekomendacji w naturalny sposób sprzyja pokazywaniu mody, wyzwaniem pozostają odpowiedni dobór influencerów i taktyka kampanii.
Studium przypadku
W poniższym studium przypadku przyjrzymy się, w jaki sposób polska marka modowa TOP SECRET w pełni wykorzystała możliwości wynikające ze współpracy z influencerami. Kampania #TSstyledbyJessica zrealizowana przez nas to przykład kampanii realizującej cel wizerunkowy i zasięgowy zarazem.
Taktyka
Chcąc „odmłodzić” target group marka dokonała analizy, z której wynikało, że grupa ta decyzje zakupowe podejmuje szukając inspiracji w social mediach. Marka postanowiła skutecznie komunikować się tam, gdzie są dziś jej odbiorcy, do których skierowana została najnowsza kolekcja marki.
Nie bez powodu do współpracy nad kolekcją zaproszona została Jessica Mercedes, która została ambasadorką kolekcji. Ten wybór pomógł w rewitalizacji wizerunku.
W kolejnej fazie kampanii do współpracy zaprosiliśmy 29 mikroinfluencerek z mniejszych miejscowości z całej Polski, stanowiących idealny przykład „prawdziwych i zwyczajnych dziewczyn z sąsiedztwa” – bliskich potencjalnym użytkowniczkom marki.
Wykorzystując potencjał kreacji tak wielu Twórców, marka pozwoliła influencerkom aby same wybrały po 2 różne stylizacje z nowej kolekcji, które chciałaby pokazać. Ten zabieg pozwolił na zwiększenie różnorodności i tym samym atrakcyjności przekazu i bez wątpienia zwiększył jego wiarygodność.
Aby „pokonać” nowy algorytm IG każda z influencerek opublikowała po 2 posty, co pozwoliło na zwiększenie dotarcia i wyświetleń w obrębie zasięgu po follow na poziomie 730 tyś. obserwujących i tym samym wpłynęło na poprawę efektywności kampanii.
Dodatkowo każda z influencerek opublikowała w swoim BIO aktywny link do sklepu marki na czas trwania kampanii.
Efekty kampanii
Zasięg kampanii: 29 mikroinfluencerek opublikowało 58 postów, które osiągnęły zasięg na poziomie 392 tyś., liczba wyświetleń postów przekroczyła 551 tyś., co stanowi blisko 75% zasięgu total influencerek.
Zaangażowanie: w skontrolowanych 58 postach otrzymano ponad 72 tyś. polubień i komentarzy, tym samym wskaźnik zaangażowania postów przekroczył 18%!
Treści generowane przez użytkowników / obserwujących: w ciągu 2 pierwszych tygodni kampanii do akcji włączyły się zwykłe użytkowniczki marki i opublikowały ponad 130 dodatkowych postów z hasztagiem #TSstyledbyJessica
Sprzedaż: Marka TS odnotowała znaczący wzrost ruchu na stronie sklepu online w trakcie trwania kampanii. W drugim tygodniu wyprzedana została większość modeli promowanej kolekcji
EXTRA: kampania okazała się cennym źródłem atrakcyjnego i wiarygodnego kontentu, który marka z sukcesem wykorzystała w swoich social mediach
Przykłady postów