Promocja zdrowego stylu życia to bardzo mocny trend na Instagramie. Konta fitness zyskują coraz więcej obserwujących. Influencerzy prowadzący spójną komunikację w określonym temacie są bardziej wiarygodni i wpływają na większe zaangażowanie odbiorców, są skutecznym nośnikiem przekazu reklamowego opratowego na inspiracji i rekomendacji.
Studium przypadku
W kampanii zrealizowanej dla marki Decathlon #fitnessbydectahlon wykorzystano potencjał influencerów z kategorii Fitness, promując kolekcję ubrań i akcesoriów sportowych.
Taktyka
Filarem kampanii był jakościowy dobór influencerów - wybrano konta prowadzące komunikację fitness, w tym joga, crossfit, cardio i sporty siłowe
Dla poprawy efektywności kampania i zwiększenia dotarcia w grupie obserwujących każdy z influencerów opublikował 2 posty o różnej stylistyce: podczas treningu oraz kompozycję typu flatlay.
W treści postów influencerzy przedstawiali zalety uprawiania sportu, informowali, że fitness to świetny sposób na wzmocnienie ciała, czy poprawę zdrowia, a w Decathlon to miejsce gdzie każdy znajdzie produkty do uprawiania fitnessu w najlepszym stosunku jakości do ceny.
Dodatkowo wszystkie posty zostały oznaczone unikatowym hasztagiem kampanii #fitnessbyDecathlon
Efekty kampanii
Zasięg kampanii: w kampanii udział wzięło 25 influencerow, o łącznym zasięgu na poziomie ponad 700 tyś. obserwujących.