Dla firmy z branży elektronicznej, która chce promować nowy smartfon z zaawansowanymi funkcjami kamery, Instagram wydaje się idealną platformą marketingową. Ponad 500 milionów użytkowników Instagrama to baza użytkowników gotowych na współpracę w zakresie fotografii i technologii.
Studium przypadu
W poniższym studium przypadku przyjrzymy się, w jaki sposób firma LG współpracowała z największymi Influencerami na Instagramie, aby promować pojawienie się na rynku nowego smartfonu V20. Współpracując z wybitnymi fotografami na Instagramie, LG był w stanie uzyskać niesamowicie wysoki poziom zaangażowania, zwiększyć świadomość marki wśród milionów osób i podwoić sprzedaż.
Cele
Taktyka
Firma LG nawiązała współpracę z kilkoma wpływowymi fotografami na Instagramie, w tym z Dylanem Furstem, Kyle'm Kuiperem, Jordanem Herschelem, Rory Kramerem, Erikiem Rubensem i Jeremy Cohenem, w celu opracowania, opublikowania i promowania sponsorowanych przez markę zdjęć na Instagramie prezentujących nowy smartfon.
Ci Influencerzy określili się jako "Ambasadorzy LG" na swoich profilach
Influenci zostali poproszeni do zaprezentowania dwóch zaawansowanych funkcji aparatu - "Tryb ręczny" i "Stabilny zapis"
Posty #ManualMode (tryb ręczny) zazwyczaj pokazują interfejs telefonu, dzięki czemu widzowie mogą lepiej zrozumieć, jak korzystać z tej funkcji
Filmy #SteadyRecord (stabilny zapis) były zazwyczaj długimi zdjęciami panoramicznymi, aby pokazać skuteczność tej funkcji
Efekty kampanii
Zasięg społeczny: LG osiągnął ponad 3,2 miliona zasięgu dzięki ośmiu najbardziej wpływowych Influencerom, z którymi współpracował
Zaangażowanie: w skontrolowanych 100 postach otrzymano ponad 1,2 miliona polubień i 10 000 komentarzy; posty Dylana Fursta (890K obserwujących) otrzymały aż 62 tys. polubień.
Treści generowane przez użytkowników: Do tej pory hashtag # lgv20 wygenerował ponad 7,5 tys. Postów; #ManualMode i #SteadyRecord widzieli odpowiednio 18 i 50 postów (niekoniecznie LG)
Sprzedaż: W połowie listopada LG ogłosiło, że ponad 200 000 V20 sprzedano w ciągu zaledwie dziesięciu dni od sprzedaży; było to dwa razy więcej niż modelu poprzedniego V10 który na rynku pojawił się rok wcześniej
Przykłady postów
Zobacz podobne artykuły: