Daniel Wellington wykorzystał siłę influencerów by przekształcić startup wyceniany na 15 000$ w jedną z najgorętszych marek na świecie, której przychody urosły do około 220 milionów USD, zaledwie w 5 lat!
W drugiej połowie 2015 roku w rankingach "Najlepszych marek współpracujących z influencerami na Instagramie" pojawiła się marka szwedzkiego zegarmistrza Daniela Wellingtona (lub "DW"). Od tamtej pory podwoiła ona swoje wydatki na kampanie marketingowe z udziałem największych autorytetów na Instagramie, aby dotrzeć do milionów nowych klientów.
Według Bloomberga, Instagramowa strategia marketingowa Daniela Wellingtona (marka nie inwestuje w tradycyjną reklamę, opierając się wyłącznie na kampaniach marketingowych w mediach społecznościowych z influencerami) okazała się wielkim sukcesem - przychody firmy w 2015 roku wyniosły około 220 milionów USD.
Studium przypadku
Daniel Wellington stał się ikoną w świecie mody (termin "pasek NATO" jest obecnie często używany w branży, głównie dzięki tej marce) poprzez strategiczne wykorzystanie zarówno influencer marketingu, jak i treści generowanych przez użytkowników (UGC) w celu opracowania tożsamości marki i dotarcia do milionów konsumentów, którzy mogą nie znać marki z innych kanałów. Poniżej nasze studium przypadku, które pozwoli Ci poznać szczegóły:
Cele
Taktyka
Daniel Wellington wygenerował zaangażowanie, tworząc najpierw wizerunek marki, którą konsumenci uznają za atrakcyjną i inspirującą.
DW pozyskał tysiące influencerów do promowania marki, dając im darmowe zegarki, a poprzez włączanie specjalnych kuponów z kodami zawartych w treściach tworzonych przez influencerów, wpływał na działania zakupowe konsumentów,
Firma opracowała swój hashtag (#danielwellington), aby zachęcić zwykłych użytkowników mediów społecznościowych do publikowania własnych zdjęć produktów Daniela Wellingtona. Najlepsze zdjęcia UCG są następnie wybierane, aby pojawiły się na koncie Instagrama Daniela Wellingtona z hashtagiem #DWpickoftheday.
Efekty kampanii
Dotychczasowa kampania hashtagowa Daniela Wellingtona wygenerowała ponad 800 tysięcy zdjęć i filmów na Instagramie, zarówno od influencerów, jak i zwykłych użytkowników mediów społecznościowych (Instagram).
Instagramowe konto Daniela Wellingtona wzrosło z 850 tys. do 2,1 mln obserwujących w ciągu roku, co stanowi wzrost o 1,2 mln (źródło; Salesforce). Obecnie to już 3,9 mln!
W latach 2014-2015 Daniel Wellington odnotował wzrost zysków o 214% (Investopedia).
Przykłady postów
Zobacz podobne artykuły: