Przykłady najlepszych kampanii influencer marketingu:

Jak Daniel Wellington stał się jednym z największych brandów na Instagramie


Daniel Wellington wykorzystał siłę influencerów by przekształcić startup wyceniany na 15 000$ w jedną z najgorętszych marek na świecie, której przychody urosły do około   220 milionów USD, zaledwie w 5 lat!

W drugiej połowie 2015 roku w rankingach "Najlepszych marek współpracujących z influencerami na Instagramie" pojawiła się marka szwedzkiego zegarmistrza Daniela Wellingtona (lub "DW"). Od tamtej pory podwoiła ona swoje wydatki na kampanie marketingowe z udziałem największych autorytetów na Instagramie, aby dotrzeć do milionów nowych klientów.

Według Bloomberga, Instagramowa strategia marketingowa Daniela Wellingtona (marka nie inwestuje w tradycyjną reklamę, opierając się wyłącznie na kampaniach marketingowych w mediach społecznościowych z influencerami) okazała się wielkim sukcesem - przychody firmy w 2015 roku wyniosły około 220 milionów USD.


Studium przypadku

Daniel Wellington stał się ikoną w świecie mody (termin "pasek NATO" jest obecnie często używany w branży, głównie dzięki tej marce) poprzez strategiczne wykorzystanie zarówno influencer marketingu, jak i treści generowanych przez użytkowników (UGC) w celu opracowania tożsamości marki i dotarcia do milionów konsumentów, którzy mogą nie znać marki z innych kanałów. Poniżej nasze studium przypadku, które pozwoli Ci poznać szczegóły:


Cele

  • ZWIĘKSZENIE ŚWIADOMOŚCI MARKI - wśród milionów użytkowników mediów społecznościowych na platformach społecznościowych opartych na obrazie, w szczególności na platformach społecznościowych. Instagram, Facebook, Pinterest.
  • WZROST LICZBY OBSERWUJĄCYCH  na kontach mediów społecznościowych DW - dzięki wykorzystaniu hasztagów marki (#danielwellington lub oparte na lokalizacji, #DWinLosAngeles)
  • WZROST SPRZEDAŻY PRODUKTÓW DW - poprzez umieszczenie kodów promocyjnych w treściach marketingowych w mediach społecznościowych.

Taktyka

Daniel Wellington wygenerował zaangażowanie, tworząc najpierw wizerunek marki, którą konsumenci uznają za atrakcyjną i inspirującą. 

DW pozyskał tysiące influencerów do promowania marki, dając im darmowe zegarki, a poprzez włączanie specjalnych kuponów z kodami zawartych w treściach tworzonych przez influencerów, wpływał na działania zakupowe konsumentów,

Firma opracowała swój hashtag (#danielwellington), aby zachęcić zwykłych użytkowników mediów społecznościowych do publikowania własnych zdjęć produktów Daniela Wellingtona. Najlepsze zdjęcia UCG są następnie wybierane, aby pojawiły się na koncie Instagrama Daniela Wellingtona z hashtagiem #DWpickoftheday.


Efekty kampanii

Dotychczasowa kampania hashtagowa Daniela Wellingtona wygenerowała ponad 800 tysięcy zdjęć i filmów na Instagramie, zarówno od influencerów, jak i zwykłych użytkowników mediów społecznościowych (Instagram).

Instagramowe konto Daniela Wellingtona wzrosło z 850 tys. do 2,1 mln obserwujących w ciągu roku, co stanowi wzrost o 1,2 mln (źródło; Salesforce). Obecnie to już 3,9 mln!

W latach 2014-2015 Daniel Wellington odnotował wzrost zysków o 214% (Investopedia).


Przykłady postów



Zobacz podobne artykuły:

CASE STUDY; Maybelline

CASE STUDY; Chanel

CASE STUDY; LG

MediaTalk Sp. z o.o.
ul. Konstruktorska 11
02-673 Warszawa
woj. mazowieckie

Kontakt

email: kontakt@mediatalk.pl
tel: +48 664 950 409
Godziny pracy:
poniedziałek-piątek 8:00-16:00