W przypadku marek modowych, Instagram zapewnia najwyższy wskaźnik zaangażowania wśród wszystkich platform mediów społecznościowych i daje firmom doskonałą możliwość prezentowania swoich atrakcyjnych wizualnie produktów.
Studium przypadu
Ostatnie badanie L2 wykazało, że ze wszystkich interakcji w mediach społecznościowych, które miały miejsce podczas jesiennego tygodnia mody w Nowym Jorku, aż 97% miało miejsce na Instagramie (źródło:Digiday). Wykorzystując wysoki wskaźnik zaangażowania i budując oczekiwanie przed wprowadzeniem na rynek nowych perfum nr 5 L'Eau (z premierą we wrześniu), kultowa marka Chanel zaprosiła najbardziej wpływowych Influencerów Instagramowych do pięknego zakładu produkcyjnego w południowej Francji, licząc na wspaniałą reakcję.
Cele
Taktyka
Marka Chanel zaprosiła najlepszych na świecie influencerów instagramowych i blogerów modowych do kwiaciarni Chanel i zakładów produkcyjnych w Grasse we Francji, aby zobaczyli, (i podzielili się z publicznością), w jaki sposób Chanel tworzy ikoniczne zapachy.
Firma utworzyła dwa hashtagi marki- #newchanel5 & #chanelgrasse - aby pomóc użytkownikom mediów społecznościowych znaleźć nowe treści i zainspirować publiczność na Instagramie do generowania własnych zdjęć i filmów wideo dotyczacych nowego Chanel No. 5.
Efekty kampanii
Hashtag #newchanel5 wygenerował ponad 1600 postów (opublikowanych zarówno przez influencerów, jak i przez użytkowników) i uzyskał prawie milion wyświetleń (ponad 900 000) w pierwszym miesiącu kampanii.
Dzięki współpracy z tradycyjnymi celebrytami i influencerami Chanel był w stanie dotrzeć ze swoją kampanią do ponad 9 milionów ludzi w mediach społecznościowych.
Przykłady postów
Jessica Mercedes Kirschner (jemerced) jest znana z dzielenia się modowymi trendami i poradami ze swoją szeroką publicznością mediów społecznościowych na Instagramie, YouTube i Snapchacie. Będąc kluczowym elementem kampanii marketingowej na Instagramie firmy Chanel, jemerced wygenerowała ponad 26 tys. polubień i 100 komentarzy w ciągu zaledwie dwóch tygodni.
Virgina Varinelli blogerka modowa i influencerka Instagramowa potrafi budować bardzo wysoki poziom zaangażowania na swoich profilach, inspirując publiczność treściami związanymi z projektowaniem i modą. Nowe zdjęcie Varinelli z kampanii #newchanel5 uzyskało wskaźnik zaangażowania prawie 25% - to dokładnie tyle, na ile liczyła marka Chanel, zapraszając ją do Francji.
Zobacz podobne artykuły: