Home & design to szybko rozwijająca się kategoria na Instagramie. Nic dziwnego, gdyż w tym przypadku obraz znaczy więcej niż tysiąc słów.
Studium przypadku
W przypadku kampanii KROSNO #szkłozduszą stanęłam przed wyzwaniem, które jako cel postawiła marka z tradycjami, od wielu lat dobrze znana na polskim rynku ale głównie w grupie 40+. Celem była budowa wizerunku marki wśród zdecydowanie młodszej grupy wiekowej i zachęcenie do zakupu produktów marki w sklepie online.
Marka świadomie skierowała swój wybór na social media jednak z dużą dozą obaw dotyczących jakości przekazu. Wieloletnie doświadczenie marki mówiło o tym, że szkło jest niezwykle trudnym produktem do fotografowania. Przedstawiciele marki mieli wiele obaw jak z tym zadaniem mogą sobie poradzić mikroinfluencerzy.
W momencie uruchamiania kampanii marka nie miała jeszcze swojego konta na IG, jego uruchomienie stało się oczywistym krokiem i przyczyniło się do zdefiniowania kolejnego celu - pozyskania od influencerów jak największej ilości kontentu w przekaniem pełnym praw autorskich.
Taktyka
Potrzeba zadbania o jak najwyższą jakość zdjęć od influencerów oraz "odmłodzenia" wizerunku marki spowodowała, że podzieliśmy kampanię na etapy. W pierwszym etapie do współpracy zaprosiłam 8 ambasadorek, z dużym kontami na instagramie w zakresie stylu, designu i fotografii, które miały nadać odpowiedni ton i jakość komunikacji oraz zainspirować mikroinfluencerów. Zaproszenie przyjęły m.in. Kasia Tusk z "MakeLifeEsier_pl", Paulina Ostrowską "mrsOstrovia" oraz Dominika Brudny "domsli22"
W drugim etapie kampanii udział wzięło 45 mikroinfluencerów, którzy przygotowali bardzo atrakcyjny kontent i zbudowali ruch na stronie sklepu online marki.
Postawiliśmy na jakościowy dobór mikroinfluencerów. Do współpracy zaprosiłam konta prowadzące komunikację w zakresie domowych inspiracji i designu, których styl pasował do stylu marki, zapewniając odpowiednią jakość przekazu.
Każdy z influencerów opublikował posty z produktem KROSNO oraz zamieścił w swoim BIO link do sklepu na czas trwania kampanii. W ramach zadania fotografowane szkło miało być pełne, w towarzystwie ludzi lub z ludźmi w domyśle - jak np wyciągnięta ręka.
W treści postów influencerzy poinformowali o atrakcyjnej ofercie produktowej Krosno i zachęcili do odwiedzenia sklepu online.
Dodatkowo wszystkie posty zostały oznaczone unikatowym hasztagiem kampanii #szklozduszakrosnoglass
Efekty kampanii
Zasięg kampanii: w kampanii łącznie udział wzięło łącznie 53 influencerów, o zasięgu na poziomie ponad 2 mln obserwujących. Z czego 8 ambasadorek dało taki sam zasięg jak 45 mikroinfluencerów