Marki finansowe coraz chętniej nawiązują współpracę z influencerami. Głównym zadaniem jest zbliżenie odbiorcy mediów społecznościowych do ich produktu. Dlatego bardzo aktywnie szukają obecnie influencerów, którzy w wiarygodny sposób „uczłowieczą” zarówno ich marki jak i sprzedawane usługi. Nie jest przecież tajemnicą, że wszelkie tematy związane z finansami, rachunkami, emeryturami, pożyczkami i ubezpieczeniami, zazwyczaj uważane są za wyjątkowo nieatrakcyjne tematycznie i zwyczajnie nudne dla użytkowników.
Studium przypadku
mBank to bank, który świadomie i skutecznie buduje wizerunek banku nowoczesnego, będąc tym samym coraz bardziej atrakcyjnym w oczach młodszych odbiorców. Przyjrzyjmy się w jaki sposób, idąc z duchem czasów, wykorzystał zalety influencer marketingu do budowy świadomości jednego ze swoich najnowszych produktów - opaski płatniczej.
Taktyka
Wychodząc naprzeciw zmieniającym się potrzebom rynku, jak na nowoczesny bank przystało, mBank wprowadził do swojej oferty nowy produkt - opaskę płatniczę, skierowaną wyłącznie do klientów banku
Wybór influencerów był dla nas wyzwaniem. Postawiliśmy na pełne zróżnicowanie kont zachowując jeden warunek - zaproponowaliśmy influencerów, którzy posiadają konta w mBanku.
W ramach zadania influencerzy opublikowali post ze zdjęciem pokazując moment używania opaski płatniczej, w tej sposób na poziomie wizualnym podreślając wygodę jej użytkowania.
W treści postów influencerzy poinformowali o zaletach opaski, umożliwiającej płatności mobilne. Podreślili bezpieczeństwo i wygodę płatności, bez zajmowania rąk czy szukania drobnych.
Wszystkie posty zostały oznaczone unikatowym hasztagiem kampanii #mBankopaska
Efekty kampanii
Zasięg kampanii: KPI zasiegowy tej kampanii wynosił 500 tyś. i został zrealizowany z nadwyżką dzięki współpracy z grupą 21 influencerów