Przykłady najlepszych kampanii influencer marketingu:

Semilac makeup

Mobirise

Kategoria Beauty to jedna z wiodących na Instagramie - platformie opartej na obrazie. Marki z sukcesem od dawna wykorzystują możliwości i korzyści jakie daje współpraca z influencerami. Przy coraz większym nasyceniu przestrzeni instagrama treściami reklamowym wyzwaniem staje się znalezienie sposobu na wyróżnienie się i pozyskanie zaangażowania odbiorców, które przełoży się na zakup produktu.

Studium przypadku

W przypadku najnowszej kampanii marki SEMILAC #trwalszymakijaż przyjrzymy się, w jaki sposób ta polska marka dobrze rozpoznawalna jako producent lakierów hybrydowych z sukcesem wprowadziła na rynek produkty do makijażu, stawiając na kampanię z influencerami.


Cele

  • Główny cel: Zwiększyć świadomość nowej linii produktowej marki – produktów do makijażu
  • Cel dodatkowy: zwiększyć sprzedaż produktów do makijażu

Taktyka

Nie ma lepszego sposobu na pokazanie produktów do make up’u od wykonania nimi krok po kroku pełnego makijażu. Główny filar tej kampanii to wykorzystanie formatu short video w feedzie instagramowym (nie instastory).

Influencerki miały pełną dowolność wyboru kolorów i palet, które trafiały w ich indywidualne gusta. Ważnym elementem kampanii był sam dobór influencerek. Do współpracy zaprosiliśmy influencerki prowadzące konta o charakterze urodowym oraz modowym, które mogły sprostać zadaniu wykonania, montażu i udźwiękowienia video. Influencerki zostały podzielone na 2 grupy: małe konta do 30 tyś. obserwujących i konta powyżej tego progu, co pozwoliło nam monitorować efektywność w różnych grupach.

Dla zwiększenia efektywności kampanii każda z influencerek opublikowała 2 posty w odstępie kilku dni: post video z makijażem krok po kroku oraz post natywny ze zdjęciem efektu makijażu. W treści posta influencerki wymieniły wszystkie kosmetyki, których użyły.


Efekty kampanii

Mobirise

Zasięg kampanii: w kampanii łącznie udział wzięło 61 influencerek, które wygenerowały zasięg na poziomie ponad 2 mln obserwujących.

Zasięg postów: przekroczył 1 mln a posty zostały wyświetlone ponad 1,3 mln razy

Zaangażowanie: 122 posty otrzymały ponad 187 tyś. polubień i komentarzy, tym samym wskaźnik zaangażowania postów przekroczył 18%!

Sprzedaż: Marka odnotowała znaczący wzrost ruchu na stronie sklepu online w trakcie trwania kampanii, kosmetyki promowane przez poszczególne influencerki sprzedawały się tak dobrze, że chwilami brakowało ich w sprzedaży

EXTRA: podział influencerek na małe i duże konta oraz 2 różne formaty postów pozwoliły nam na wyciągniecie dodatkowych wniosków:
- małe konta wygenerowały wyższe zaangażowanie – ER 19,4%
- posty ze zdjęciem okazały się bardziej angażujące - uzyskały więcej polubień
- natomiast posty video zostały więcej razy wyświetlone


PRZYKŁADOWE POSTY

Mobirise
Mobirise
Mobirise
Zobacz więcej przykładów na IG pod hasztagiem #semilacmakeup

Link: www.instagram.com/explore/tags/semilacmakeup/



Zobacz podobne artykuły:

CASE STUDY Maybelline

CASE STUDY TOP SECRET

CASE STUDY LG

MediaTalk Sp. z o.o.
ul. Konstruktorska 11
02-673 Warszawa
woj. mazowieckie

Kontakt

email: kontakt@mediatalk.pl
tel: +48 664 950 409
Godziny pracy:
poniedziałek-piątek 8:00-16:00