Kategoria Beauty to jedna z wiodących na Instagramie - platformie opartej na obrazie. Marki z sukcesem od dawna wykorzystują możliwości i korzyści jakie daje współpraca z influencerami. Przy coraz większym nasyceniu przestrzeni instagrama treściami reklamowym wyzwaniem staje się znalezienie sposobu na wyróżnienie się i pozyskanie zaangażowania odbiorców, które przełoży się na zakup produktu.
Studium przypadku
W przypadku najnowszej kampanii marki SEMILAC #trwalszymakijaż przyjrzymy się, w jaki sposób ta polska marka dobrze rozpoznawalna jako producent lakierów hybrydowych z sukcesem wprowadziła na rynek produkty do makijażu, stawiając na kampanię z influencerami.
Taktyka
Nie ma lepszego sposobu na pokazanie produktów do make up’u od wykonania nimi krok po kroku pełnego makijażu. Główny filar tej kampanii to wykorzystanie formatu short video w feedzie instagramowym (nie instastory).
Influencerki miały pełną dowolność wyboru kolorów i palet, które trafiały w ich indywidualne gusta. Ważnym elementem kampanii był sam dobór influencerek. Do współpracy zaprosiliśmy influencerki prowadzące konta o charakterze urodowym oraz modowym, które mogły sprostać zadaniu wykonania, montażu i udźwiękowienia video. Influencerki zostały podzielone na 2 grupy: małe konta do 30 tyś. obserwujących i konta powyżej tego progu, co pozwoliło nam monitorować efektywność w różnych grupach.
Dla zwiększenia efektywności kampanii każda z influencerek opublikowała 2 posty w odstępie kilku dni: post video z makijażem krok po kroku oraz post natywny ze zdjęciem efektu makijażu. W treści posta influencerki wymieniły wszystkie kosmetyki, których użyły.
Efekty kampanii
Zasięg kampanii: w kampanii łącznie udział wzięło 61 influencerek, które wygenerowały zasięg na poziomie ponad 2 mln obserwujących.